پیام سپاهان
مدیرعامل خبرگزاری تونس:
مسلمانان با داشتن وحدت تاریخ ساز می شوند
چهارشنبه 23 آبان 1397 - 21:46:27
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرعامل خبرگزاری رسمی تونس گفت: کشور های اسلامی بدانندکه امریکا دوست مسلمانان نیست اما با وحدت یکدیگر، تاریخ ساز می شوند.
لطفی العرفاوی روز چهارشنبه در حاشیه سفر به اصفهان در گفت و گو با ایرنا افزود : اسلام می تواند بین همه کشورهای اسلامی وحدت باشکوهی را بوجود آورد چرا که مثل موزائیک و پازلی هست که همه آنها را به هم وصل می کند.
وی با ابراز تاسف از کمرنگ بودن ارتباط بین کشورهای اسلامی اظهارداشت : کشورهایی که اجازه نمی دهند ارتباط بین جهان اسلام بخوبی برقرار شود، رفتارشان پسندیده نیست.
العرفاوی نقش رسانه ها در جهان اسلام را در پیوند و همبستگی مباحث مختلف سیاسی و اجتماعی این کشورها تاثیرگذار دانست.
وی تصریح کرد: اکنون باید بدور از مسائل سیاسی، همه دست به دست هم بدهیم تا مسلمانان از کنار هم بودن لذت ببرند.
رئیس خبرگزاری رسمی تونس بیان کرد : این کشورها باید بیایند و از ظرفیت هایی که در ایران به عنوان یک کشور اسلامی دارد دیدن کنند و از این زیبایی ها بهره ببرند.
وی گفت مردم تونس هم دوست دارند با کشورهای اسلامی رابطه بیشتری داشته باشند.
العرفاوی اصفهان را شهری با شکوه و تاریخی با عظمت توصیف و اصافه کرد: شهر اصفهان دارای پیشینه تاریخی با عظمتی است و بسیار مشتاقم بین اصفهان و تونس رابطه دوستانه تری برقرار شود.
وی تصریح کرد : ایران شهرهای بزرگ با تاریخ بسیار کهن زیادی دارد مثل یزد و شیراز و کرمان دارد و اسلام باعث رشد و بالندگی این شهرها شده است.
وی ادامه داد : من سعی می کنم زیبایی های شهر تاریخی اصفهان را به همگان بشناسانم.
رئیس خبرگزاری رسمی تونس با اشاره به تاریخ کشورش
گفت : داستان تاریخ اسلام در تونس و کشورهای شاخ افریقا بسیار قدیمی پر محتواست.
مدیرعامل خبرگزاری رسمی تونس اوایل هفته جاری به ایران سفر کرد و روز سه شنبه وارد اصفهان شد و امروز چهارشنبه این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.
/6026/7141

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74554/مسلمانان-با-داشتن-وحدت-تاریخ-ساز-می-شوند
بستن   چاپ