پیام سپاهان
نمودار ساختار جمعیت هلال احمر نیازمند بازنگری است
چهارشنبه 23 آبان 1397 - 21:46:29
پیام سپاهان - اصفهان- دبیرکل سازمان جمعیت هلال احمر گفت: نمودار ساختار مدیریتی( چارت) این سازمان نیازمند بازنگری است و برای ارائه خدمات بهتر باید در آن تغییراتی ایجاد شود.
به گزارش ایرنا، محمود محمدی نسب روز چهارشنبه در اختتامیه دوره آموزشی و تمرین مشترک تیم های جستجو و نجات با سگ گروه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران و صلیب سرخ آلمان در اصفهان افزود: نمودار ساختار مدیریت جمعیت هلال احمر مطابق با جمعیت این سازمان نیست و نیاز است که در آن تغییراتی ایجاد شود.
وی اظهارداشت: جایگاه مربیان سگ های جستجو و نجات ( آنسَت ) در این نمودار مطلوب نیست و رویکرد ما این است که با ایجاد تغییراتی در این نمودار، جایگاه مطلوبی را برای آنسَت در نظر بگیریم.
دب
یر کل سازمان جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: برخی از اقدام ها از جمله آنسَت را نمی توان با جذب داوطلب پیش بُرد و به همین دلیل باید جایگاه این بخش در سازمان جمعیت هلال احمر ارتقا یابد.
وی اضافه کرد: پایگاه های جاده ای جمعیت هلال احمر خدمات حاکمیتی ارائه می کنند و اکنون برای ارائه این خدمات از داوطلبان استفاده می شود.
محمدی نسب بیان کرد: ماموریت این پایگاهها از جنسی نیست که بتوان با داوطلبان آن را ادامه داد زیرا این پایگاهها مسئولیت های خطیری بر عهده دارند و باید در قبال اقدام های خود، پاسخگو باشند.
وی با بیان اینکه می توانیم از داوطلبان جمعیت هلال احمر در بخش های دیگر این سازمان استفاده کنیم ، گفت: در حال بررسی این موضوع و آسیب شناسی هستیم تا با ارائه طرحی و با حمایت دولت و مجلس نیازهای نیروی انسانی سازمان جمعیت هلال احمر را برآورده کنیم.
وی همچنین درباره حقوق کارکنان سازمان جمعیت هلال احمر نیز گفت: این سازمان در بین هشت دستگاه اجرایی قرار دارد که سازمان امور استخدامی و دولت نظر مثبتی برای افزایش 30 تا 35 درصدی حقوق پایه کارکنان آن دارند و این موضوع در حال طی کردن مراحل قانونی است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان هم در این مراسم با اشاره به اینکه جذب کمک های مردمی جمعیت هلال احمر با چالش هایی روبروست از مسئولان این سازمان خواست با اتخاذ راهبردهای مناسب این کمک ها را ساماندهی کنند.
منصور شیشه فروش با اشاره به نقش مهم امداد هوایی در تسریع عملیات کمک رسانی به نیازمندان در حوادث غیر مترقبه توسعه امداد هوایی این سازمان را خواستار شد.
وی همچنین به نقش آمادگی نیروهای امداد و نجات در کاهش بحران در مواقع ضروری و امداد رسانی به آسیب دیدگان ناشی از حوادث غیر مترقبه اشاره کرد و گفت: برگزاری مانورهای مشترک سازمان جمعیت هلال احمر در بخش های مختلف باید استمرار یابد.
دوره آموزشی و تمرین مشترک تیم های جستجو و نجات با سگ گروه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران و صلیب سرخ آلمان از روز یکشنبه به مدت چهار روز در اصفهان برگزار شد.
در این دوره 6 مُدرس آلمانی، نکات آموزشی و مهارت های لازم را به 80 مربی و سگ زنده یاب استان های کشور ارائه کردند و در کنار آن، تمرین عملی نیز جزو فعالیت های این دوره بود.
از سگ های جستجو و نجات برای یافتن افرادی که در ساختمان‌های فروریخته پس از زلزله یا فجایع دیگر به دام افتاده‌اند، کمک می‌گیرند.
سگ های جستجوگر باید دارای تمایل شکار، قدرت بویایی فوق العاده، استقامت فیزیکی، درجه هوش بالا و توانایی تعلیم پذیری عالی باشند.
این حیوانات طوری تعلیم داده می شوند تا بوی انسان را در هوا تشخیص دهند، مسیری بر روی زمین را پیگیری و مردم را در زیر آوار پیدا کنند(زنده‌یاب) و بسیاری دیگر از کارها را انجام دهند.
2093/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74555/نمودار-ساختار-جمعیت-هلال-احمر-نیازمند-بازنگری-است
بستن   چاپ