پیام سپاهان
نماینده مجلس:
اعتبارهای فرهنگی تناسبی با ظرفیت های کاشان ندارد
پنجشنبه 24 آبان 1397 - 00:54:42
پیام سپاهان - کاشان - نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارهای فرهنگی اختصاص یافته، هیچ تناسبی با ظرفیت های ویژه کاشان ندارد که باید با برنامه ریزی بهتر در تخصیص اعتبارها، نسبت به بهره برداری از این توانمندی های ملی و بین المللی اقدام شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سید جواد ساداتی نژاد شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان افزود: این منطقه از نظر فرهنگ، تمدن و هنر زبانزد است و حتی بخشی از داشته های کشور در این زمینه ها مدیون کاشان بوده که بر این اساس باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.
وی بیان کرد: خطه کاشان مهد دین و فرهنگ است و باید استفاده از ظرفیت های آن از جمله پایتختی کتاب ایران، متفاوت از سایر نقاط باشد.
شهردار کاشان نیز در این نشست عنوان کرد: کاشان، خود کتابی بزرگ و پر از شکوه و تمدن با شخصیت های برجسته بوده و برگزیده شدنش به عنوان پایتختی کتاب ناشی از ظرفیت های گرانبهایی مانند نامداران، شاعران، عالمان، فقیهان، نقاشان، ستاره شناسان و دیگر مشاهیر است.
سعید ابریشمی راد با بیان اینکه تا 25 سال آینده شاهد پایتختی کتاب ایران در کاشان نخواهیم بود، گفت: بستر توسعه در سایر حوزه ها مبتنی بر فرهنگ است و در صورت باور داشتن به این مهم، رفتارهایمان نباید نسبت به این فرصت کتاب و کتابخوانی بی تفاوت باشد.
وی تصریح کرد: برگزیده شدن کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران آغاز راه است و دبیرخانه، برنامه های مستمری برای تقویت کتابخوانی در دست اجرا دارد، چرا که حتی ناهنجاری ها و آسیب ها نیز در جامعه کتابخوان به حداقل می رسد.
به گزارش ایرنا، بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز با مشارکت بیش از 60 نهاد و سازمان در سراسر کشور با شعار 'حال خوش خواندن' در کاشان آغاز شده است.
کاشان اسفندماه 96 به دلیل برنامه‌های نوآورانه، مشارکت‌جویانه، منسجم و استفاده از ظرفیت‌های صنعتی، فرهنگی و هنری در تدوین آنها به عنوان 'پایتخت کتاب ایران' برگزیده شد.
18 باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی با 350 هزار جلد کتاب و 14 هزار نفر عضو فعال در شهرستان کاشان وجود دارد.
کاشان با جمعیت افزون بر 200 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74567/اعتبارهای-فرهنگی-تناسبی-با-ظرفیت-های-کاشان-ندارد
بستن   چاپ