پیام سپاهان
270 تشکل تخصصی زنان و خانواده در اصفهان فعالیت دارند
پنجشنبه 24 آبان 1397 - 10:38:21
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با اشاره به فعالیت 270 تشکل تخصصی زنان و خانواده در این استان گفت: همچنین 79 کانون فرهنگی و اجتماعی سیاست های این اداره کل را برای تقویت هرچه بیشتر نقش زنان در جامعه دنبال می کنند.
سهیلا اثنی عشران روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : سازمان های مردم نهاد و شهروندان عواملی مهم در حل مشکلات اجتماعی به شمار می روند، زیرا انتقال دانش ها و مهارت ها در بین افراد در همین مجموعه های مردمی انجام می شود.
وی حل معضلاتی همچون اشتغال را با کمک سازمان های مردم نهاد دست یافتنی دانست و اضافه کرد: برنامه ریزی صحیح در این عرصه می تواند برنامه های مرتبط با اشتغال را سرعت بخشد.
وی تاکید کرد: همه شهروندان باید مسوولیت های اجتماعی خود را بیش از گذشته به جا آورند و در مواجهه با مسائل مختلف بی تفاوت نگذرند.
به گفته وی بانوان هنوز جایگاه و سهم خود را در حوزه های مختلف پیدا نکردند برای مثال سرانه ورزشی بانوان یا سرانه های دیگر از جمله حوزه سلامت، عدالت جنسیتی در آن رعایت نشده و هنوز فاصله بسیار زیادی تا حد ایده آل وجود دارد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان به اهمیت سلامت بانوان در جامعه اشاره کرد و گفت : در این زمینه باید فعالیت ها بر مبنای ارتقای سلامت بانوان در چهار بعد جسمی، اجتماعی، روانی و معنوی باشد.
اثنی عشران یادآور شد : معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری امسال سهم 30 درصدی را برای اختصاص پستهای مدیریتی برای بانوان مطرح کرد و اصفهان نسبت به سایر استان ها اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده ولی هنوز تا کسب این سهم فاصله وجود دارد.
وی تاکید کرد که بر مبنای برنامه ریزی ها تا پایان سال این درصد به دست خواهد آمد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان درباره حضور بانوان در ورزشگاه ها برای تماشای مسابقات فوتبال تصریح کرد: دیدگاه ما به این موضوع مثبت و همان دیدگاه معاونت زنان ریاست جمهوری است، البته معتقدیم که اما باید زیرساخت ها فراهم و از نظر فرهنگی این مساله نهادینه شود.
به گفته او این موضوع تا حدی زمانبر است، اما قدم های اولیه آن نیز برداشته شده است.
50 درصد جمعیت بیش از 80 میلیون نفری ایران را بانوان تشکیل می‌دهند.
6020/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74571/270-تشکل-تخصصی-زنان-و-خانواده-در-اصفهان-فعالیت-دارند
بستن   چاپ