پیام سپاهان
فرماندار:
فعالیت معادن موجب تخریب محیط زیست تیران شده است
پنجشنبه 24 آبان 1397 - 14:24:56
پیام سپاهان - اصفهان - فرماندار تیران و کرون گفت: فعالیت معادن علاوه بر سلب و آسایش مردم و تغییر چهره منطقه، محیط زیست این شهرستان را تخریب کرده است.
مجید حججی، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : انفجارها ناشی از فعالیت آنها از جمله سنگ و روی، محیط زیست و مناطق بکر گردشگری و سالم تیران را با چالش روبرو کرد به طوری که مردم قادر به استفاده از طبیعت نیستند.
وی با بیان این که فعالیت یکی از معادن مانع از اجرای طرح گردشگری در این شهر شد، اظهارداشت: به دلیل فعالیت معادن امکان اجرای طرح های گردشگری و سرمایه گذار نیز راغب به سرمایه گذاری در این منطقه نیست.
فرماندار تیران و کرون ادامه داد : وزارت صنعت، معدن و تجارت فقط منفعت اقتصادی معدن داران را نبیند و به بهانه ایجاد اشتغال و فعالیت اقتصادی نباید آرامش عمومی و زیستگاه های طبیعی تخریب شوند.
حججی یادآور شد : مردم تیران با امضا طومار توقف فعالیت معادن در این شهر را خواستار شدند که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد : لازم است مسئولان استانی و کشوری نسبت به این درخواست عمومی و برای جلوگیری از تخریب زیست محیط زیست این شهرستان استان اصفهان تصمیم اصولی اتخاذ کنند.
استان اصفهان 600 معدن دارد که 14واحد آن از جمله شامل معادن شن و ماسه، سنگ آهن، سلیس و سرب و روی در شهرستان تیران و کرون فعالیت می کند.
این شهرستان بیش از 72 هزار نفری در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
/6026/7131

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74588/فعالیت-معادن-موجب-تخریب-محیط-زیست-تیران-شده-است
بستن   چاپ