پیام سپاهان
فعالیت تبلیغی ویژه کودکان بسیار حساس است
پنجشنبه 24 آبان 1397 - 17:54:23
پیام سپاهان - اصفهان - معاون فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم گفت: فعالیت تبلیغی ویژه کودک و نوجوان بسیار حساس است زیرا محتوای تبلیغات تاثیر زیادی در شکل گیری شخصیت کودک دارد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین " سعید روستا آزاد " روز پنجشنبه در اختتامه تربیت مربی کودک و نوجوان در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: باید متناسب با مقتضیات دوران کودکی سخن گفت و بهترین محتوا بیان خوبی ها و زیبایی های دینی متناسب با فطرت کودک است.
وی اظهارداشت: مربی کودک باید بازی های رایج کودکانه، فضاها و محصولات رسانه ای حوزه کودک مانند کارتُن ها، فیلم ها و بازی های رایانه ای این رده سنی را بشناسد تا بتواند افکار آنها را راهبری کند.
معاون فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با بیان اینکه مامور به وظیفه بودن منافی این نیست که ما به نتیجه عمل نیز فکر نکنیم، ادامه داد: بنابراین تبلیغات دینی ویژه کودک گرچه به شادی نیاز دارد اما نباید به سمتی برود که در این برنامه ها کودکان فقط سرگرم شوند بلکه هدف آن است که در قالب برنامه های شاد، مفاهیم دینی و معرفتی به زبان کودکانه به این قشر منتقل شود.
وی اضافه کرد: باید بدانیم مخاطب ما کیست و در آینده چه اتفاقاتی برای او پیش خواهد آمد.
حجت الاسلام روستا آزاد افزود: یک اقدام فرهنگی در کودکی ممکن است اثر بسیار زیادی در آینده و تغییر مسیر زندگی کودک داشته باشد و قرآن بر این نکته تاکید دارد که نجات یک فرد، نجات همه انسان ها را به دنبال دارد.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان نیز در این مراسم با اعتقاد بر اینکه در تبلیغات توجه مناسبی به حوزه کودک و نوجوان نشده است، تصریح کرد: اگرچه دانش آموزان وقت زیادی از زندگی خود را در آموزش و پرورش صرف می کنند اما به دلیل حاکمیت نگاه آموزش محور به جای تربیت محور و سایه افکندن عوامل بیرونی مانند کنکور، اقدام مناسبی در حوزه تربیت دینی و معرفتی کودک انجام نمی شود.
حجت الاسلام محمد قطبی با اشاره به فعالیت صدا و سیما در حوزه تربیت کودک گفت: چند شبکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی در این بخش فعالیت می کنند ولی به نظر می رسد، هماهنگی و سیاستگذاری عمیق، دقیق و حکیمانه در این عرصه وجود ندارد.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: وقتی دو بخش آموزش و پرورش و صدا و سیما، نمی توانند فضای فکری کودک را در اختیار گیرند، کودک به سمت فضای مجازی و بازیهای رایانه ای سوق می یابد که مدیریت آن در اختیار ما نیست.
وی بااشاره به خطیر بودن رسالت دستگاههای دینی در چنین شرایطی، خاطر نشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ، فعالیت های گسترده ای در حوزه کودک شروع کرده که راه اندازی مرکز تربیت کودک از جمله این فعالیت ها است.
وی گفت: هر چند از نظر عدد و پشتوانه مالی بسیار ضعیف هستیم ولی با بسیج ظرفیت ها و بهره گیری و هدایت استعداد جوانان آتش به اختیار خوش فکر، می توان درحوزه کودک در میدان های مختلف از جمله آموزش وپرورش، صدا و سیما و سایر حوزه ها مانند کانون های فرهنگی و هنری به صورت فردی و گروهی حضور یافت.
دوره تربیت مبلغ کودک و نوجوان با عنوان " چراغ راهنما " با هدف آموزش طلاب و مبلغان دینی در حوزه کودک و نوجوان به همت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد.
7134/ 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74602/فعالیت-تبلیغی-ویژه-کودکان-بسیار-حساس-است
بستن   چاپ