پیام سپاهان
برخی از نظریه های پرستاری سرطان با فرهنگ ما سازگار نیست
پنجشنبه 24 آبان 1397 - 17:54:57
پیام سپاهان - اصفهان - دبیر علمی کنفرانس سالانه پرستاری سرطان گفت: برخی از مباحث نظری این نوع پرستاری با فرهنگ ما سازگار نیست و لازم است رشته تخصصی پرستاری سرطان با توجه به ویژگی های اجتماعی و ارزش های فرهنگی کشورمان، بومی سازی شود.
فریبا طالقانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مراقبت از بیماران سرطانی در 2 دهه گذشته، تغییر کرده و تحت تاثیر عوامل زیادی مانند وجود درمان های متنوع، تصمیم گیری بیمار و خانواده درباره مراقبت های بهداشتی و درمانی و افزایش توجه به اهمیت مراقبت های روانی و اجتماعی قرار گرفته است.
وی اظهارداشت: مراقبت از بیماران سرطانی یک مقوله بین رشته ای است و در کنار پیشرفت علم پزشکی، لازم است که این رشته نیز به دانش روز مجهز شود.
طالقانی همچنین تاکید کرد: مراقبت از بیماران سرطانی باید بر اساس آخرین تحقیق ها و روش های علمی باشد که در این زمینه در کشورمان جای کار بسیاری داریم.
دبیر علمی کنفرانس سالانه پرستاری سرطان با بیان اینکه تحقیق ها و اقدام برای بومی سازی باید توسط جامعه پرستاری کشورمان انجام شود، اضافه کرد: در همین پیوند، کنفرانس سالانه پرستاری سرطان همزمان با کنگره انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران برگزار می شود تا یافته های علمی آن تبدیل به شواهد و مستندسازی شود.
وی با اشاره به دریافت حدود یکصد مقاله در کنفرانس سالانه پرستاری سرطان ایران، گفت: از این تعداد 40 مقاله به صورت سخنرانی و 12 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.
طالقانی افزود: این مقاله ها درباره ابعاد مختلف از جمله جسمی، روانی، عاطفی، اجتماعی و معنوی است.
پرستاری سرطان (Cancer nursing) یکی از رشته‌های تخصصی پرستاری است که در آن پرستاران، سرپرستی شیمی‌درمانی و مدیریت نشانه‌های مربوط به سرطان را بر عهده دارند.
کنفرانس سالانه پرستاری سرطان همزمان با هفدهمین کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران روز پنجشنبه در هتل عباسی اصفهان آغاز شد و تا 26 آبان امسال ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، هفدهمین کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران و کنفرانس سالانه پرستاری سرطان توسط انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مدت سه روز برگزار خواهد شد.
هدف از برگزاری این 2 رویداد علمی، ارائه آخرین دستاوردهای علم پزشکی در زمینه سرطان شناسی و خون شناسی و راه های جدید درمان این بیماری هاست.
سرطان ‌شناسی یا انکولوژی(Oncology)، شاخه‌ای از رشتهٔ پزشکی است که در مورد تومورها و سرطان مطالعه می‌کند و هماتولوژی یا خون شناسی نیز به معنی یاخته های خونی، انعقاد خون و فرآیند خون سازی بوده و هدف آن، تشخیص و درمان بیماری های خونی است.
در این همایش مباحثی از جمله تازه های روش های تشخیصی و درمانی سرطان ها، سرطان های پستان، دستگاه گوارش، ریه، خون و سیستم لنفاوی، سیستم اعصاب مرکزی و پوستی، اختلالات انعقادی، درمان های حمایتی در بیماران مبتلا به سرطان، ایمونو تراپی در بیماران مبتلا به سرطان، دیدگاه های نو در درمان سرطان، چشم انداز آینده درمان سرطان، توسط استادان و پزشکان مورد بحث قرار می گیرد.
3011/ 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74607/برخی-از-نظریه-های-پرستاری-سرطان-با-فرهنگ-ما-سازگار-نیست
بستن   چاپ