پیام سپاهان
آغاز بیست و چهارمین مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی
جمعه 25 آبان 1397 - 13:43:09
پیام سپاهان - دبیر شورای قرآن و عترت استان اصفهان گفت: مسابقات قرآن و عترت در طول سال در دانشگاه‌های مختلف در سراسر کشور برگزار می‌شود.
حمیدرضا دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه اصفهان با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین دوره از این مسابقات، اظهار کرد: این مسابقات هر سال در چهار بخش کتبی، شفاهی، پژوهشی و هنری برگزار می‌شود که مخاطبان این دوره، دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های آزاد هستند.
وی با اشاره به آزمون‌های این دوره از مسابقات، گفت: آزمون‌های کتبی شامل 10 رشته از قبیل آشنایی با زندگانی پیامبر اسلام، سیره معصومین، مفاهیم نهج البلاغه، ترجمه قرآن کریم به زبان انگلیسی و تفسیر و ترجمه قرآن کریم است.
دهقان ادامه داد: بخش شفاهی نیز شامل تحقیق، ترتیل، حفظ چهار جزء‌های قرآن و حفظ کل قرآن کریم است.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این دوره از مسابقات ترویج فرهنگ قرآنی در میان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: ایجاد موج قرآنی در دانشگاه‌ها هدف اصلی برگزاری این مسابقات است، همچنین مشارکت دانشجویانی که زمینه فعالیت‌های قرآنی دارند، تشویق و ترغیب دانشجویان در مشارکت فعالیت‌های قرآنی از اهداف این مسابقات است.
دبیر شورای قرآن و عترت استان اصفهان با اشاره به نحوه برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت در دانشگاه‌های آزاد، گفت: این مسابقات ابتدا به صورت درون واحدی در هر دانشگاه برگزار می‌شود و دانشگاه‌ها تا بهمن ماه فرصت دارند که این مسابقات را در واحدهای خود برگزار کنند.
دهقان افزود: هر واحد، باید نفرات اول تا سوم را برای شرکت در مسابقات استانی معرفی کنند. کانون قرآن و عترت استان اصفهان یک واحد دانشگاهی را انتخاب و سایر واحدهای دانشگاه‌ها برای شرکت در مسابقات استانی به واحد دانشگاهی منتخب می‌روند.
وی تصریح کرد: نفرات اول تا سوم استانی هدایایی دریافت می‌کنند و تنها نفرات اول مسابقات استانی به مسابقات سراسری معرفی می‌شوند. 
دبیر شورای قرآن و عترت استان اصفهان با بیان اینکه هر دوره از مسابقات در یک واحد دانشگاه آزاد کشور برگزار می‌شود، تاکید کرد: سال جاری در بخش هنری، دانشگاه آزاد کرمان میزبان این دوره از مسابقات است که ماه آینده برگزار می شود.
وی درخصوص جشنواره ملی قرآن کریم، تصریح کرد: این جشنواره با مشارکت دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، غیر انتفاعی، علمی و کاربردی و دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور برگزار می‌شود.
دهقان با تاکید بر اینکه این مسابقات اسپانسر خاصی ندارد، گفت: هزینه برگزاری آن از بوجه دانشگاه‌های آزاد و دولتی تامین می‌شود.
به گزارش ایسنا، بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت در چهار بخش کتبی، شفاهی، پژوهشی و هنری از فردا به مدت دو روز در مشهد مقدس برگزار می‌شود. 
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74640/آغاز-بیست-و-چهارمین-مسابقات-قرآن-و-عترت-دانشگاه-آزاد-اسلامی
بستن   چاپ