پیام سپاهان
نشان تجاری طلا و جواهر در اصفهان شکل می گیرد
شنبه 26 آبان 1397 - 10:37:19 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان - مسوول کمیته فلزات گرانبهای اتاق بازرگانی اصفهان گفت: نشان تجاری(برند) طراحی طلا و جواهر در این استان شکل می گیرد تا مسیر رقابت جهانی در این زمینه هموار شود.
ابراهیم حبیب اللهی  افزود: تشکیل این برند تا سه سال آینده ضمن تحول در عرصه و تقاضا در بازار می تواند نقش شایانی در افزایش طراحی های به روز، مشتری پسند و همطراز با برندهای مطرح جهان ایفا کند.
وی ادامه داد: طراحی و طلاسازی در استان از سال های گذشته رونق داشته، اما متاسفانه این منطقه با وجود اینکه از حیث صنایع دستی در جهان همه از آن به نیکی یاد می کنند از نشان تجاری در صنعت تولید زیورآلات بی بهره بوده است.
این عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر و سنگ های گران قیمت اصفهان خاطرنشان کرد: طراحان طلا در اصفهان از قابلیت های بالای علمی و هنری برخوردارند و افزایش توجه و رفع نیازهای فنی و تخصصی آن ها می تواند زمینه رشد صنعت طلا سازی را بیش از گذشته فراهم کند.
وی کپی کاری و تقلید از تولیدات سایر کشورها را آفتی برای صنعت طلا و جواهر برشمرد و گفت: چنانچه بتوانیم بر ظرفیت های داخلی تکیه کنیم بهترین و زیباترین زیورآلات در کشور تولید می شود که هیچ کم کسری نسبت به مشابه های معروف خارجی ندارد و مورد پسند مردم قرار می گیرد.
حبیب اللهی با تاکید بر تغییر ذائقه و سلیقه مشتریان، اظهارداشت : توجه به خواسته و دیدگاه مشتریان موضوعی جدی در صحنه رقابت کنونی به شمار می رود، بنابراین طراحان زیورآلات باید با بررسی و رصد دائم تفاوت سلیقه مردم در مقایسه با گذشته، نوآوری و خلاقیت را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی با اشاره به تشکیل کمیته طراحان و قالب سازان در انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر و سنگ های گران قیمت استان، تصریح کرد: این اقدام در راستای افزایش نگاه تخصصی به موضوع طراحی طلا و جواهر زینتی بوده است و جدا از برندسازی، برنامه ویژه ای برای برگزاری جشنواره طلا و جواهر داریم.
عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر و سنگ های گران قیمت اصفهان زمان برگزاری این رویداد را اسفند امسال به میزبانی اصفهان و با هدف توسعه تولید و فروش زیورآالات اعلام کرد.
به گفته مسوول کمیته فلزات گرانبهای اتاق بازرگانی اصفهان، در این منطقه یکهزار و 700 مجموعه طراحی و تولیدی طلا و جواهر فعالیت دارد که البته بیش از نیمی از آن ها به دلیل نوسانات بازار و کاهش خرید و فروش، نیمه تعطیل هستند.
حبیب اللهی به بازدید طراحان طلا و جواهر از مجتمع تولیدی طلای موته اصفهان اشاره کرد و گفت: آشنایی طراحان و سازندگان زیورآلات طلا و جواهر با فرایند استحصال طلا می تواند ارزش این فلز گرانبها را بیش از گذشته به این قشر نشان دهد، زیرا تولید طلا از معادن چرخه سخت و پیچیده ای دارد.
یکهزار و 700 مجموعه طراحی و تولیدی طلا و جواهر در استان اصفهان فعالیت دارد.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/74667/نشان-تجاری-طلا-و-جواهر-در-اصفهان-شکل-می-گیرد
بستن   چاپ