پیام سپاهان
بودجه مبارزه ضربتی با سالَک در شرق اصفهان تامین می شود
شنبه 26 آبان 1397 - 14:32:40
پیام سپاهان - اصفهان - معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: مصمم به تخصیص بودجه ویژه ای برای اجرای طرح ضربتی مبارزه با بیماری سالک در شرق شهرستان اصفهان هستیم.
شرق اصفهان یکی از مناطق سالک خیز در این استان است به طوریکه به گفته مسئولان مرکز بهداشت اصفهان از بین حدود 600 مورد ابتلا به سالک در سالجاری بیشترین آن مربوط به این منطقه بوده است.
سالَک یک نوع بیماری پوستی است که بر اثر گزش جنس ماده نوعی پشه خاکی به انسان منتقل می‌شود.
سعید نمکی روز شنبه پس از بازدید از طرح های نیمه تمام اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازدیدی که دیروز جمعه از شرق شهرستان اصفهان داشتم، مشکل های بهداشتی و درمانی این منطقه به ویژه شیوع بیماری سالک بررسی شد.
وی افزود: مصمم هستیم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و تیمی از سازمان برنامه و بودجه در تهران، منابع ویژه ای برای طرح ضربتی مبارزه با بیماری سالک تخصیص یابد تا این بیماری کنترل و پیشگیری شود.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشورهمچنین گفت: سفر به اصفهان به منظور بررسی ظرفیت های این استان در همه بخش ها از جمله زیرساخت های آموزش و پرورش و دانشگاه ها با هدف استفاده بیشتر و بهتر از بودجه سال 97 و مواردی که باید در اختصاص بودجه سال 98 به این استان مد نظر باشد، صورت گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در سفر به اصفهان از موزه دفاع مقدس و هواپیما سازی ایران (هسا) نیز بازدید خواهم داشت و از نزدیک طرح ها و مشکل های آنها بررسی می شود.
نمکی با اشاره به بازدید خود از مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اصفهان گفت: این مجموعه، کار نفیس و فاخری است که در کنار سایر بناها و معماری های زیبای اصفهان شکل گرفته است.
وی هزینه تکمیل این طرح را بیش از یکهزار میلیارد ریال برآورد کرد و گفت : سازمان برنامه و بودجه نهایت تلاش خود را برای تکمیل این طرح در بودجه سال 1398 و همچنین امکانات امسال انجام می دهد.
عملیات اجرایی ساخت مصلای بزرگ اصفهان با هدف اقامه نماز جمعه و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در جنوب این کلانشهر اصفهان و در جوار آرمستان تاریخی تخت پولاد از سال 1374 آغاز شده است و مرحله نخست آن سال 1395 به بهره برداری رسید.
تاکنون برای این مجموعه حدود 600 میلیارد ریال هزینه شده است.
3011/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74680/بودجه-مبارزه-ضربتی-با-سالَک-در-شرق-اصفهان-تامین-می-شود
بستن   چاپ