پیام سپاهان
اخبار کوتاه زیست محیطی استان اصفهان
شنبه 26 آبان 1397 - 14:32:42
پیام سپاهان - اصفهان - بررسی وضعیت تالاب شور گلپایگان، دستگیری شکارچی غیر مجاز پرنده در تالاب گاوخونی و دستگیری متخلفان شکار و صید در منطقه حفاظت شده کرکس و کاشان از خبرهای زیست محیطی یک هفته اخیر در استان اصفهان است.
** وضعیت تالاب شور گلپایگان با حضور مسؤولان کشوری و استانی بررسی شد
در این نشست آخرین نتایج و یافته های دو طرح مطالعاتی درباره تالاب شور گلپایگان و وضعیت پیشرفت اقدام های اجرایی در این زمینه بررسی شد.
همچنین دراین جلسه بر لزوم همکاری مقامات شهرستان برای پیشبرد اقدام های احیای تالاب شور و نیاز به مشارکت همه جانبه مردم و دستگاه ها تاکید شد.
** دستگیری متخلف شکارچی غیر مجاز 12 پرنده وحشی در تالاب بین المللی گاوخونی
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان گفت: محیط بانان سرمحیط بانی تالاب گاوخونی حین گشت و کنترل درمنطقه تحت حفاظت محیط زیست به یک نفر متخلف شکار و صید برخورد کردند که اقدام به شکار 12 قطعه پرنده حفاظت شده وحشی (اردک سبز) کرده بود.
محمود قهرمانی افزود: از این متخلف یک قبضه سلاح پنج تیر نیمه اتوماتیک ، یک عدد چاقو ، 2 عدد فشنگ ساچمه، یک دستگاه موتور سیکلت کشف و همراه پرونده تشکیل شده ، تحویل مراجع قضایی شد.
** دستگیری چهار نفر متخلف شکار و صید در منطقه حفاظت شده کرکس شهرستان نطنز
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نطنز گفت: یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده کرکس با شنیدن صدای تیر به محل اعزام وموفق شدند چهار نفر متخلف شکار و صید را دستگیر کنند.
علیرضا غلامی افزود: پس از بازرسی از متخلفان ، 2 قبضه سلاح شکاری یک لول گلوله زنی و ادوات شکار کشف شد.
** دستگیری یک شکارچی غیر مجاز منطقه حفاظت شده قمصر و برزک کاشان
حسین خادمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان گفت: محیط بانان منطقه حفاظت شده قمصر و برزک موفق به دستگیری یک شکارچی غیر مجاز درمنطقه حفاظت شده قمصر و برزک شدند.
وی گفت: ازاین متخلف یک قبضه سلاح قاچاق و مهمات شکار و صید کشف و پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام محترم قضایی شد.
8114

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74683/اخبار-کوتاه-زیست-محیطی-استان-اصفهان
بستن   چاپ