پیام سپاهان
سیف:
توانمندی تشکل‌ها مهم‌ترین رویکرد اتاق بازرگانی ایران است
شنبه 26 آبان 1397 - 14:33:20
پیام سپاهان - معاون تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران گفت: توسعه و توانمند ساختن تشکل‌ها مهم‌ترین رویکرد اتاق بازرگانی ایران است.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، نادر سیف در ششمین جلسه کمیسیون تشکل‌ها اتاق بازرگانی اصفهان، با اشاره به توانمندی برخی از تشکل‌های اقتصادی در تأثیرگذاری بر سیاست‌گذاری دولت و مجلس، اظهار کرد: قدرت تغییر و اصلاح سیاست‌ها و چانه‌زنی با سازمان‌های دولتی ازجمله ویژگی تشکل‌های موفق است که در قالب صدای بخش خصوصی می‌تواند طنین‌انداز باشد. 
وی، اداره مطلوب یک تشکل را مهم‌ترین وظیفه هیات مدیره آن دانست و افزود: حل اختلاف بین اعضا و ذینفعان می‌تواند یکی از وظایف تشکل‌ها باشد.
معاون تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران ایجاد ساختارهای سازمانی، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی و بانک اطلاعاتی ذینفعان را از وظایف تشکل‌های اقتصادی برشمرد و گفت: یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورها، توانمندی و تأثیرگذاری تشکل‌ها بر اقتصاد آن کشور است.
سیف تشکیل کمیسیون تشکل‌ها اتاق بازرگانی اصفهان را گامی مؤثر در سازمان‌دهی و یکپارچه‌سازی تشکل‌های اقتصادی استان برشمرد و اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی، توانمندسازی و ارائه خدمات به تشکل‌ها بخشی از فعالیت‌های این کمیسیون است.
مراحل ثبت تشکل و انجمن‌ها شهرستان‌ها در اتاق ایران تسهیل شود
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه گفت: اصفهان یکی از قدیمی‌ترین شهرها دارای ساختار تشکلی است و بازار این شهر از دوران صفویه بر اساس صنف و حرفه تقسیم‌بندی شده است.
سید عبدالوهاب سهل‌آبادی افزود: بازار مسگرها، تفنگ‌سازها، طلاسازان و ... از جمله تقسیم‌بندی مکانی بازار اصفهان بر اساس صنف و حرفه بوده است.
وی همچنین به تشکیل مدیریت راهبردی فضای کسب‌وکار استان در اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار ماهیانه این بخش فضای کسب‌وکار کشور مساعد نیست.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار و معطل ماندن برخی از مواد این قانون، اظهار کرد: تشکل‌ها چقدر می‌تواند بر سیاست‌ها و حتی انتخاب مدیران سازمان‌ها اثرگذار باشند؟ آیا می‌توانند در انتخاب یک مدیر سازمان نظر خود را اعلام کنند؟
وی خواستار افزایش اختیارات تشکل‌ها و انجمن‌ها برای صدور مجوز فعالیت و تفویض اختیار سازمان‌های دولتی به تشکل‌ها و انجمن‌ها شد افزود: تشکل‌ها می‌توانند بر اساس ظرفیت بازار و کشش تقاضا به صور مجوز به متقاضیان بپردازند.
سهل‌آبادی خواستار تسهیل در ثبت تشکل‌ها از سوی اتاق بازرگانی ایران شد و گفت: مراحل ثبت تشکل و انجمن‌ها در شهرستان‌ها طولانی و زمان‌بر است و می‌توان آن را به حداقل زمان کاهش داد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74689/توانمندی-تشکل‌ها-مهم‌ترین-رویکرد-اتاق-بازرگانی-ایران-است
بستن   چاپ