پیام سپاهان
مجلس ردیف بودجه برای قرآن و نهج البلاغه اختصاص دهد
يکشنبه 27 آبان 1397 - 13:35:51
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس باید ردیف بودجه برای برنامه های قرآن و نهج البلاغه اختصاص دهد.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا صادقی روز شنبه در هفتمین همایش تجلیل از یاوران وقف، رسانه و نماز در تالار شهروند اصفهان افزود: متاسفانه برای اجرای برنامه های ورزشی هزینه می‌شود اما برای قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه هزینه نمی‌شود.
وی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست پیگیر اختصاص اعتباری ویژه برای قرآن و نهج البلاغه باشند.
وی با اشاره به اینکه قرآن در جامعه مهجور مانده است، اظهارداشت: اگر سهم معنویت قرآن را در تمام عرصه های گسترش دهیم شاهد کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی نیز در جامعه خواهیم بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان با اشاره به کاربردهای وقف در جامعه تصریح کرد: وقف باید در اختیار علم و از جمله عرصه پزشکی و دانشگاه ها قرار بگیرد تا بتواند گره گشای بسیاری از مشکلات جامعه در این بخش باشد.
صادقی با بیان اهمیت و جایگاه واقفان در جامعه تصریح کرد : همیشه و در طول تاریخ برکات و ثمرات وقف ساری و جاری بوده است و مردم دیار اصفهان در این زمینه همواره پیشتاز بوده اند.
وی نقش رسانه ‌ها را در ترویج فرهنگ وقف بسیار مهم و تاثیرگزار برشمرد و گفت : در این راستا باید صدا و سیما برای بیان واقعی و پررنگ نقش وقف در جامعه به مستندسازی داستان‌های قرآنی در این باره بپردازد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، اصحاب رسانه را از واقفان برجسته در همه زمینه ها دانست و افزود : رسانه های می توانند در تبیین نقش وقف برای رفع نیازهای مختلف جامعه تلاش کنند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این همایش با اشاره به این که امسال بودجه قرآنی، هشت برابر شده است، بیان کرد: اوقاف به عنوان یک بنیاد اقتصادی باید سهم عظیمی برای قرآن اختصاص دهد.
حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک افزود: در مجلس شورای اسلامی برای برنامه های قرآنی ردیف اختصاصی داریم و موسسات قرآنی در فراکسیون مجلس گزارش عملکرد خود را ارایه دادند.
وی از اوقاف و امور خیریه خواست تا به عنوان متولی برنامه های قرآنی و بانی ترویج قرآن پیشقدم باشد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد : با وجود کاهش بودجه فرهنگی کشور، بسیاری از جوانان مومن و انقلابی بصورت خودجوش در قالب 260 جریان بدون بودجه به فعالیت های اساسی فرهنگی می پردازند.
در پایان این مراسم در بخش های مختلف از فعالان عرصه وقف از جمله اصحاب رسانه تجلیل صورت گرفت.
در استان اصفهان بیش از 15 هزار موقوفه به ثبت رسیده که از این تعداد هفت هزار موقوفه شامل؛ مساجد، حسینیه ها، تکایا، حوزه های علمیه، بیمارستان ها، دارالشفاها و دارالقرآن ها است و هشت هزار موقوفه نیز منفعتی هستند.
همچنین در استان اصفهان 718 امامزاده عظیم الشان به ثبت رسیده است.
6994/5026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/75681/مجلس-ردیف-بودجه-برای-قرآن-و-نهج-البلاغه-اختصاص-دهد
بستن   چاپ