پیام سپاهان
سی امین جشنواره تئاتر اصفهان آغاز شد
يکشنبه 27 آبان 1397 - 13:35:52
پیام سپاهان - اصفهان - سی امین جشنواره تئاتر استان اصفهان روز یکشنبه با اجرای نمایش 'تئوری میس کال' در شهر اصفهان آغاز شد.
به گزارش ایرنا، حمید شهرانی دبیر این جشنواره در گفت و گو با ایرنا افزود: در این رویداد فرهنگی و هنری 11 نمایش از پنج شهرستان استان به مدت سه روز با هم رقابت می کنند.
وی اظهارداشت: این جشنواره از ساعت 9:30 امروز آغاز شد و تا 30 آبان در سالن‌ های مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان، تالار هنر و تماشاخانه ماه تئاتر اجرا خواهد شد.
وی با بیان این که 2 نمایش برگزیده این جشنواره به عنوان نماینده اصفهان در جشنواره تئاتر فجر حضور خواهند یافت، گفت : در روز اول جشنواره در 27 آبان نمایش 'تئوری میس کال' به نویسندگی محسن رهنما و کارگردانی رهام بحیرایی از اصفهان ساعت 9:30 و 11 در سالن کوچک تالار هنر به روی صحنه است.
وی خاطرنشان کرد : همچنین نمایش 'سوته‌دلان' به نویسندگی علی حاتمی و کارگردانی امیر قیطاسی از نجف‌آباد، ساعت 18 و 16 در سالن اصفهان مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان و نمایش 'چای تلخ' به نویسندگی و کارگردانی هومن حیدری از شاهین ‌شهر ساعت 18 و 16 در تماشاخانه ماه اجرا خواهد شد.
شهرانی ادامه داد : روز دوم 28 آبان ماه ساعت 9:30 و 11 نمایش 'حکایتی ناتمام برای دخترم مده آ' به نویسندگی و کارگردانی سمیه سلیمی از زرین‌ شهر در سالن کوچک تالار هنر اجرا می شود.
به گفته وی نمایش 'کرگدن صورتی با گل‌های ریز قرمز' به نویسندگی و کارگردانی امیر قاسمی از نجف‌آباد رأس ساعت 16 و 18 در سالن اصفهان مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان به روی نمایش 'هنبوری' به نویسندگی رحیم رشیدی طبله و کارگردانی احسان فاضلی از اصفهان در ساعت 16 و 18 در تماشاخانه ماه و نمایش 'افرا' به نویسندگی بهرام بیضایی با کارگردانی احسان جانمی از اصفهان ساعت 20 در سالن اصلی تالار هنر روی صحنه می‌روند.
دبیر سی امین جشنواره تئاتر استان تصریح کرد: در آخرین روز اجرای نمایش‌ های راه‌ یافته به جشنواره، ساعت 9:30 و 11 نمایش 'حادثه در عمارت آقای میم- ف' به نویسندگی و کارگردانی هادی عسکری از شاهین ‌شهر در سالن کوچک تالار هنر اجرا می شود.
وی اضافه کرد : همچنین در این روز نمایش 'وقتی همه دیواریم' به نویسندگی نیلوفر جهانگیر با کارگردانی مهدی سه دهی از کاشان ساعت 16 و 18 در سالن اصفهان مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان اجرا می شود.
شهرانی بیان کرد : نمایش 'استرالیا' به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی مهدی رضایی از کاشان ساعت 16 و 18 در تماشاخانه ماه و نمایش ' مثل سوسوی فانوس آویخته' به نویسندگی محمدرضا کوهستانی با کارگردانی پویان عطایی از اصفهان از ساعت 20 در سالن اصلی تالار هنر اجرا می‌شوند.
وی گفت: نمایش هایی که متقاضی حضور در این جشنواره شدند در یک سال گذشته اجرای عمومی در استان داشتند و یکی از شاخص های حضور در جشنواره این موضوع بود.
وی با بیان این که به دلیل فشردگی کارها جلسات نقد وبررسی و کارگاه تئاتر برگزار نمی شود، خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه سی‌ امین جشنواره تئاتر اصفهان ساعت 17 و 30 دقیقه 30 آبان در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان برگزار خواهد شد.
نزدیک به 40 گروه ثبت شده و دارای پروانه تئاتر در استان اصفهان فعالیت دارند.
6026/8114

http://www.sepahannews.ir/fa/News/75683/سی-امین-جشنواره-تئاتر-اصفهان-آغاز-شد
بستن   چاپ