پیام سپاهان
پاسخگویی نیازهای فرهنگی واجتماعی ضامن توسعه شهرهاست
يکشنبه 27 آبان 1397 - 13:35:53
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس شورای اسلامی شهر داران پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و اجتماعی مخاطبان را ضامن بقا و توسعه‌ شهرها دانست و گفت: افتتاح خانه فرهنگ و هنر این منطقه آغاز خوبی برای تحقق این مهم است.
به گزارش ایرنا، لیلا زمانی روز شنبه در آیین بهره برداری از خانه فرهنگ و هنر شهرداری این شهر افزود :
این خانه فرهنگی با هدف حمایت هدفمند و برنامه ریزی شده از فعالان فرهنگی هنری منطقه راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه خانه های فرهنگ سیستم پشتیبانی کامل از فعالیت های فرهنگی شهروندان است، اظهارداشت : علاقه مندان می توانند باحضور در این مکان و استفاده از امکانات آن در زمینه های مختلف فرهنگی فعالیت داشته باشند.
رئیس شواری اسلامی شهر داران ایفای نقش موثر در برنامه ریزی مناسبت های سال، ترویج و توسعه فرهنگ شهروندی، انجام فعالیتهای آموزشی و گردشگری، اردویی، کوهنوردی و پیاده روی های همگانی، آیین های دینی و مذهبی، برنامه های علمی- پژوهشی را از اهداف احداث خانه فرهنگ و هنر برشمرد.
این خانه فرهنگ و هنر در زمینی به مساحت 110 متر مربع با صرف بیش از یک میلیارد و 600 میلیون ریال در شهر داران مرکز شهرستان فریدن به بهره برداری رسید.
شهردار داران در این آیین علاوه بر برنامه های مربوط از برگزاری دوره های آموزشی "مدیریت پسماند" و "قوانین راهنمایی و رانندگی" برای نونهالان و دانش آموزان در خانه فرهنگ و هنر خبر داد.
احمدرضا محسنی شناسایی و شکوفایی استعدادها و خلاقیت های هنری و فرهنگی ،بسترسازی برای تحقق و ارتقای فرهنگ شهروندی وافزایش تعلق اجتماعی را از دیگر اهداف تاسیس این مرکز فرهنگی برشمرد.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری فریدن در این آیین گفت: متولیان خانه فرهنگ و هنر باید بکوشند که این ظرفیت مهم و کاربردی برای تقویت و باروری استعدادهای بومی به کار گرفته شود.
علیرضا روستایی بر لزوم شناسایی نخبگان فرهنگی و هنری شهرستان، جذب و آموزش به آنان تاکید کرد.
در حاشیه این آیین نمایشگاهی با بیش از 2 هزار جلد کتاب با 500 عنوان در موضوعات مذهبی، علمی، پزشکی، رمان و کودک و نوجوان در سالن مرکزی خانه فرهنگ و هنر شهرداری داران برپا شد.
فریدن با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان اصفهان واقع است.
/6026/9861

http://www.sepahannews.ir/fa/News/75685/پاسخگویی-نیازهای-فرهنگی-واجتماعی-ضامن-توسعه-شهرهاست
بستن   چاپ