پیام سپاهان
شیشه‌فروش مطرح کرد:
پرهیز از موازی‌کاری در مدیریت بحران
يکشنبه 27 آبان 1397 - 13:38:14
پیام سپاهان - مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: یک امدادگر موفق با برنامه عمل می‌کند. باید یادبگیریم کار تیمی را به موقع انجام دهیم، البته هنوز برای کار تیمی آگاهی نداریم و باید از نیروهای دیگر کمک بگیریم تا موازی کاری نشود.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، منصور شیشه فروش شامگاه گذشته (شنبه) در برنامه سمینار آشنایی با تکنولوژی DMRو کاربردهای آن در ارتباط بیسیم، اظهار کرد: به منظور آمادگی در برابر حوادث از سال 2015 تا 2030 در تمام کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران اقداماتی در قالب چهارچوب جلوگیری از بلایا و حوادث، انجام شد.
وی با بیان اینکه در این راستا مشارکت جوامع محلی نیز همراه بود تا با تجهیزات ویژه به خدمت انسان‌ها و آموزش آنها پرداخته شود، افزود: نخستین کلید طلایی در مدیریت بحران این است که همواره باید آماده بود، زیرا برای پیشگیری و کنترل مخاطرات راهی به جز آماده بودن نیست.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در مدیریت بحران برنامه ریزی انسان برای کنترل پدیده‌ها و حوادث جزء لاینفک است و نیاز به یک نیروی آموزش دیده و تخصص یافته دارد، تصریح کرد: خوشبختانه با استفاده از امکانات و تجهیزات، موفق شدیم بسیاری از حوادث را در کشور به نحو مطلوب کنترل کنیم.
شیشه فروش خاطرنشان کرد: تخصص نیروهای آموزش دیده در مدیریت بحران بسیار مهم است، برای مثال کنترل حوادث در ارتفاع و کوهستان تخصص خود را می طلبد، همچنین نیازمند استفاده از پهبادها است که با یک برنامه عملیاتی سریعا امدادرسانی شود.
وی افزود: باید در لحظات طلایی امدادرسانی کنیم و افرادی که در سازمان آتش نشانی کار می کند نیز باید ایثارگر باشند و این ایثارگری را بر هر کاری مقدم بدانند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه نیروی امدادگر باید توانمند و باهوش باشد و از مهارت کافی برای استفاده از تجهیزات روز برخوردار باشد، اضافه کرد: یک امدادگر موفق با برنامه عمل می‌کند، باید یادبگیریم کار تیمی را به موقع انجام دهیم، البته هنوز برای کار تیمی آگاهی نداریم و باید از نیروهای دیگر کمک بگیریم تا موازی کاری نشود.
شیشه فروش با اشاره به اینکه کلید دوم در مدیریت بحران، حرکت منسجم و با ثبات است و این امر همکاری بخش‌های دیگر را می‌طلبد، ادامه داد: در سالگرد وقوع زلزله کرمانشاه هستیم، این آخرین باری نیست که این چنین اتفاقی می‌افتد، اما باید درس بگیریم و اولویت بندی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه انسجام و با ثبات بودن نیازمند رعایت نکات ایمنی و برنامه ریزی است، گفت: به صورت کلی باید براساس یک استراتژی و هدف اقدام کنیم، برگزاری این همایش در حوزه ارتباطات ارزشمند است و انتظار این است که از این امکانات و تجهیزات درست بهره برداری شود و خود را آماده وظیفه اصلی کنیم.
کدخبرنگار:13025
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/75708/پرهیز-از-موازی‌کاری-در-مدیریت-بحران
بستن   چاپ