پیام سپاهان
مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان مطرح کرد:
ترویج اندیشه‌های امام خمینی (ره) در قالب جشنواره تئاتر روح‌الله
سه شنبه 29 آبان 1397 - 11:02:18 AM
مهر
پیام سپاهان - اصفهان - مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان گفت: با برگزاری جشنواره تئاتر روح‌الله قصد داریم اندیشه‌های امام خمینی (ره) را با زبان تاثیرگذار هنر نمایش در جامعه ترویج کنیم.

حجت‌الاسلام عباس کُمساری در ارتباط با برگزاری دومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله اظهار داشت: امام خمینی (ره) به عنوان رهبری جهانی، عالم اسلامی و مرجع تقلید در میان مردم جامعه ما و حتی کشورهای مختلف جایگاه خاصی دارد.
وی افزود: بسیاری از افرادی که زمان ظهور را درک نکرده‌اند به دنبال شناخت آراء و گفتمان امام خمینی (ره) هستند و بر این اساس همه ما باید با وسایل و زبان‌های مختلف این اندیشه و گفتمان را در جامعه پیاده‌سازی کنیم.
مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان با اشاره به اینکه راه‌های مختلفی برای ترویج این اندیشه وجود دارد، ابراز داشت: هنر تاثیرگذارترین روش برای دستیبابی به این هدف است و با توجه به استقبال مخاطبان از این روش تاثیرگذار اگر اندیشه‌ای در قالب هنر ارائه شود مانا و ماندگار نیز می‌شود.
نگاهی به اندیشه‌های امام خمینی (ره) با زبان تاثیرگذار هنر تئاتر
وی با بیان اینکه دومین جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح‌الله کار خود را آغاز کرده و با توجه به اعلام آثار منتخب از این پس نمود بیشتری دارد، بیان داشت: بحث زندگی امام و اندیشه‌های امام خمینی (ره) با زبان تاثیرگذار هنر تئاتر در این جشنواره مورد توجه قرار خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام کمساری با بیان اینکه در جشنواره نخست بازخورد خوبی از مخاطبان هنری و جامعه دریافت کردیم، اظهار داشت: حدود یک سال از جشنواره اول می‌گذرد اما هنوز آثاری که در حوزه تئاتر به ویژه نمایش‌های خیابانی داشتیم در شهرهای مختلف استان و پایتخت اجرایی می‌شود و این امر نشان از موفقیت و مخاطب‌پذیری جشنواره تئاتر روح الله دارد.
وی اضافه کرد: بسیاری از آثار برگزیده جشنواره نمایشی روح الله به جشنواره تئاتر خرداد و صاحب‌دلان نیز راه یافته و برخی برگزیده شدند که این امر نشان از دستیابی ما به اهداف برنامه ریزی شده دارد و امیدواریم با برگزاری جشنواره دوم هم در معرفی و ترویج اندیشه‌های امام خمینی (ره) و هم گسترش بیشتر و عمیق تر فرهنگ تئاتر در جامعه تاثیرگذار باشد.
برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حاشیه جشنواره تئاتر روح الله
مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان تاکید کرد: در همین راستا آموزش‌های لازم نیز برای قشر هنرمند و علاقه‌مند به تئاتر در نظر گرفته شده است و کارگاه‌های آموزشی مختلف در حاشیه جشنواره تئاتر روح‌الله برگزار خواهد شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/75906/ترویج-اندیشه‌های-امام-خمینی-(ره)-در-قالب-جشنواره-تئاتر-روح‌الله
بستن   چاپ