پیام سپاهان
11 هزار قطعه بوقلمون در شهرضا معدوم شد
سه شنبه 29 آبان 1397 - 14:45:45
پیام سپاهان - اصفهان - 11هزار قطعه بوقلمون در یک واحد پرورش طیور در شهرضا به دلیل ابتلا به بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان نابود شد.
به گزارش ایرنا مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان شهرضا که درمحل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: این واحد تولید و پرورش بوقلمون که در شمال شهر قرار داشت به علت رعایت نکردن مسائل و قرنطینه بهداشتی درگیر ویروس آنفلوانزا فوق حاد پرندگان شده بود که توسط کارشناسان معدوم شد.
شهرام موحدی تصریح کرد: همه مراکز نگهداری طیور باید سطح بهداشتی خود را به بالاترین حد ممکن برسانند و هرگونه تلفات غیرعادی را به شبکه های دامپزشکی گزارش کنند.
موحدی افزود: روستاییان نیز باید هرگونه تلفات طیور خود را به خانه های بهداشت و شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.
وی اظهارداشت: تمام گوشت طیور مورد مصرف مردم که از طریق کشتارگاه های طیور عرضه می شود و تمام تخم مرغ های موجود در بازار مورد تایید شبکه دامپزشکی است و هیچ گونه منع مصرفی وجود ندارد زیرا نظارت های گسترده و دقیقی بر مراکز توزیع صورت می گیرد.
مدیر کل شبکه دامپزشکی استان اصفهان گفت: هم اینک بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تحت کنترل بوده و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
متولیان بهداشتی پیش از این گفته بودند که هم اینک اصفهان تنها استان درگیر با معضل آنفلوانزای پرندگان است و دامپزشکی هم اعلام کرده است که 20 کانون این بیماری از ابتدای تیرماه امسال در این استان شناسایی و یک میلیون و 360 هزار قطعه پرنده معدوم شده است.
هم اکنون 40 واحد پرورش طیور در شهرضا فعال است که از این تعداد 2 واحد در زمینه تولید و پرورش بوقلمون در شهرضا فعالیت دارند.
شهرستان شهرضا با جمعیتی حدود 160هزار نفر در 70 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
پ/7144 / 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/75915/11-هزار-قطعه--بوقلمون--در-شهرضا-معدوم-شد
بستن   چاپ