پیام سپاهان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:
توزیع پول حرکتی برای ایجاد اشتغال است
سه شنبه 29 آبان 1397 - 14:46:26
پیام سپاهان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه نرخ بیکاری در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته 2.4 درصد افزایش یافته است، گفت: توزیع پول حرکتی برای ایجاد اشتغال است، اما در کنار آن نیازمند حمایت از کارآفرینان و چرخه تولید هستیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه اصفهان، محسن نیرومند صبح امروز (سه شنبه) در دوازدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان اصفهان، اظهار کرد: امروز جنگ اقتصادی است و یکی از آثار تحریم ها تعطیلی برخی واحدها است که نتیجه آن ریزش نیروهای کارگری است.
وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف ما در این زمینه حفظ اشتغال موجود است، افزود: نرخ بیکاری در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته 2.4 درصد و همچنین نرخ مشارکت برای کار نزدیک 3.5 درصد افزایش یافته است. 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از آثار مثبت تحریم ها توجه و توکل به توانمندی های داخلی است، تاکید کرد: توزیع پول حرکتی برای ایجاد اشتغال است، اما در کنار آن نیازمند حمایت از کارآفرینان و چرخه تولید هستیم.
وی گفت: در سال 2018 ایران در زمینه کارآفرینی در دنیا 13 رتبه و در منطقه نیز سه رتبه ارتقا داشته است.
نیرومند افزود: مدارس و دانشگاه ها باید مهد پرورش نیروهای کارآفرین باشند تا زمانی که جوانان به سن کار رسیدند خود اقدام به کار کنند که این امر مستلزم همکاری و حمایت بانک ها و دولت است، همچنین صدا و سیما در ترویج این فرهنگ نقش پررنگی دارد و با معرفی افراد برتر کارآفرین می تواند مشوق عموم مردم و‌ جوانان مستعد و خلاق برای ایجاد اشتغال جدید باشد .
وی یادآور شد: بیش از 20 مرکز مشاوره کارآفرینی در استان اصفهان وجود دارد که مردم می توانند با مراجعه به این مراکز در جهت کارآفرینی گام بردارند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اظهار کرد: از جمله مهمترین برنامه های حوزه کارآفرینی می توان به احداث کافه و کمپ های کارآفرینی و تقویت صدورمجوز برای احداث مراکز کارآفرینی اشاره کرد.
وی در ادامه گفت: امسال برای نخستین بار کارتی برای کارآفرینان تهیه شده که خدماتی در دستگاه های دولتی و عمومی به صورت ویژه یا مشاوره ای به آنها ارائه می شود. 
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/75920/توزیع-پول-حرکتی-برای-ایجاد-اشتغال-است
بستن   چاپ