پیام سپاهان
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان:
جامعه امروز نیازمند تقویت سرمایه های اجتماعی است/نقش سازنده بسیج
سه شنبه 29 آبان 1397 - 14:46:35
پیام سپاهان - اصفهان - رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: جامعه به شدت نیازمند تقویت سرمایه های اجتماعی است و منابع انسانی جوان، خودجوش و خیراندیشِ بسیج می توانند نقش سازنده در این امر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام محمد قطبی پیش از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند که بسیج مدرسه عشق و میقات پابرهنگان است، اظهار داشت: امروز پس از 40 سال از انقلاب اسلامی ایران و عمر با برکت این شجره طیبه، تا حد زیادی به این آرمان ها و آرزوهای آن معمار کبیر انقلاب دست یافته و قلب و روح ایشان را شاد کرده ایم .
وی افزود: بسیج با رویکرد کمک به دفاع و امنیت کشور تأسیس شد و سپس وارد عرصه های فرهنگی و عمرانی شد و اکنون نیز در حال ورود به مرحله اجتماعی است .
نسل چهارمِ بسیج به عرصه های اجتماعی ورود کرده است
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان با بیان اینکه این تغییر و توسعه ماموریت ها، به اقتضای زمان و محیط بوده است، ابراز داشت: نسل چهارمِ بسیج به عرصه های اجتماعی ورود کرده است که نشان از حکایت از هوش و درایت بالایی دارد چراکه در عصر حاضر، جامعه به شدت نیازمند تقویت در پیوندها و سرمایه های اجتماعی است و عوامل و منابع انسانیِ جوان، خودجوش، درون زا و خیراندیشِ بسیج می توانند نقش سازنده و بالنده ای در این حوزه بر عهده داشته باشند .
وی ادامه داد: گرانیگاه و نقطه ثقلِ امور اجتماعی، محبت و یاری گری است به نوعی که جوانان بسیجی در جامعه به عنوان اصلی ترین سرمایه های انسانیِ با فرهنگ، مهربان و یاریگر شناخته شوند و زخم های اجتماعی با عواطف و رفتارهای نیکو و شایسته ایشان التیام پیدا کند.
جامعه امروز ایران نیازمند تقویت مهربانی است
حجت‌الاسلام قطبی ابراز داشت: جامعه امروزِ ایران علاوه بر اینکه نیازمند امنیت، عمران و فعالیت های فرهنگی باشد به شدت نیاز به تقویت مهربانی و تامین عواطف دارد چرا که در سه حوزه امنیت، فرهنگ و عمران در این چهار دهه اقدامات شایسته و ارزشمندی انجام شده ولی در حوزه های اجتماعی اقدامات کمتری صورت گرفته و در واقع پیوند اصلی بین امنیت، فرهنگ و آبادانی نیز، همان محبت و تأمین عاطفه است.
وی اضافه کرد: خداوند متعال در وصف نبی گرامی اسلام قبل از هر چیز، مقام شریف ایشان را با فضیلت اخلاقی و حرص شدید به خدمت به مردم توصیف می کند .
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان بیان داشت: گره گشایی، مهربانی، سرکشی به نیازمندان، تامین عواطف و احساسات، تزریق محبت و دوستی، تقویت صله رحم و ارتباطات اجتماعی، توسعه پیوندهای اجتماعی بین مردم، ایجاد نشاط پایدار، حس همدوستی و مسالمت آمیز، احترام و تکریم متقابل، گذشت و ایثار اجتماعی و انسانی و غیره همه و همه از مصادیق و نمونه های فعالیت های اجتماعی است .
وی اضافه کرد: نسل چهارم بسیج، بسیجِ مردمی، مدرسه عشق، میقات پا برهنگان و شجره طیبه ای است که خیرات و ثمراتش بر قلب و جان و روح مردم می نشیند و روابط اجتماعی و انسانی را قِوام می بخشد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/75930/جامعه-امروز-نیازمند-تقویت-سرمایه-های-اجتماعی-است-نقش-سازنده-بسیج
بستن   چاپ