پیام سپاهان
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان:
فعال نگه داشتن معادن نفتی نیازمند 120 میلیارد دلار است
سه شنبه 29 آبان 1397 - 18:41:15
پیام سپاهان - رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان گفت: وزارت نفت برای فعال نگه داشتن معادن نفتی نیازمند 120 میلیارد دلار است.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، سید مهدی ابطحی ظهر امروز (سه‌شنبه) در دوازدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان اصفهان، با بیان اینکه جنگ اقتصادی و تحریم موضوع روز است، اما وضعیت وخیم‌تر از آن است که تصور می‌کنیم، اظهار کرد: کل ذخایر کشف شده نفتی ایران 155 میلیارد بشکه است و انتظار می‌رود که تا سال 1453 این درآمد نفتی ایران به پرت رود.
وی با بیان اینکه نفت مهم‌ترین نقطه نگاه دولت است و حتی با همین دیدگاه به مسئله نفتی نگاه می‌کند، افزود: در مقایسه ثروت دنیا با ایران باید توجه داشت که تنها ثروت بیل گیتس در سال 2017, 86 هزار میلیارد دلار بود درحالی‌که مجموع ثروت ذخایر نفتی ایران تنها 120 برابر بیل گیتس است و درواقع در شرایطی هستیم که ثروت آن‌ها رو به تزاید و ثروت ما رو به نقصان است و متأسفانه تمام نگاه دولت و ملت به این منابع از بین رفتنی است.
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه وزارت نفت برای فعال نگه داشتن معادن نفتی نیازمند 120 میلیارد دلار است، گفت: این در شرایطی است که نقش علم و دانش در توسعه بسیار ناقص است و هزینه تمام شده هر بشکه نفت در عربستان پنج دلار و در ایران بین 10 تا 15 دلار است، بنابراین باید به موضوع کارآفرینی اهمیت دهیم.
وی با بیان اینکه بودجه جاری تمام 43 پارک علمی تحقیقانی کشور، 261 میلیارد تومان است، افزود: اگر در 55 سال آینده که هنوز منابع نفتی وجود دارد در صورت حمایت از فناوری 2 میلیارد دلار هزینه خواهیم کرد درحالی‌که استخراج ذخایر نفتی نیازمند 120 میلیارد دلار است.
ابطحی با بیان اینکه اصفهان با وجودی که امکانات قابل‌توجه ندارد، اما بهترین فضا برای کارآفرینی است، گفت: شهرک علمی تحقیقاتی به عنوان یک کارگذار توانمند در این خصوص می‌تواند کمک کند، چراکه در پذیرش واحدهای فناوری روند خوبی داشته و در شرایط اقتصادی امروز 510 واحد فناور مستقر در این مرکز فعال است.
وی با بیان اینکه در این شهرک حدود 30 درصد واحدها در حوزه ICT فعال هستند، ادامه داد: 10 درصد واحدهای فناوری کشور در شهرک اصفهان مستقر هستند که موجب اشتغال حدود 700 هزار نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی شده‌اند.
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان با اشاره به تجاری‌سازی 932 واحد فناوری مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، اظهار کرد: 71 واحد تولید از دل فناوری‌های شهرک ایجاد شده‌اند همچنین واحدهای فناور موجود در این شهرک در سال گذشته 300 میلیون دلار صادرات داشته‌اند.
وی با اشاره به ضعف‌های شهرک علمی تحقیقاتی، اظهار کرد: مهم‌ترین ضعف این شهرک دوری از بازار است، اما بزرگان عرصه صنعت، کشاورزی و تجارت در زمینه بازار می‌توانند به این مجموعه کمک کنند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/75948/فعال-نگه-داشتن-معادن-نفتی-نیازمند-120-میلیارد-دلار-است
بستن   چاپ