پیام سپاهان
رئیس جشنواره شیخ بهایی:
کارآفرینان اصفهانی نیازمند صندوق 10 میلیارد تومانی هستند
سه شنبه 29 آبان 1397 - 18:41:18
پیام سپاهان - رئیس جشنواره شیخ بهایی گفت: در اصفهان نیازمند یک صندوق 10 میلیارد تومانی برای کارآفرینان هستیم و در صورت عدم اقدام در این زمینه، تا چند سال آینده تنها یک شهر کارگر پرور داریم.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان, کوروش خسروی صبح امروز (سه‌شنبه) در دوازدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان اصفهان، با بیان اینکه پروژه‌های جدید شورای شهر اصفهان از بهار امسال آغاز شد و در شهریور به نتیجه رسید، اظهار کرد: اکوسیستم کارآفرینی نشان می‌دهد که چقدر منابع مالی خطرپذیر در سطح جهان، کشور و اصفهان وجود دارد. 
وی با اشاره به اینکه عربستان سعودی به فضای سرمایه‌گذاری خطرپذیر وارد شده است و سالانه 20 میلیارد دلار به خود اختصاص می‌دهد، تأکید کرد: این زنگ خطری برای همه کشورهای عرب‌زبان است. 
رئیس جشنواره شیخ بهایی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته در کشور، تنها 300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خطرپذیر در تهران وجود دارد، اما در اصفهان هیچ سرمایه خطرپذیر وجود ندارد درنتیجه موجب مهاجرت کارآفرینان اصفهان به تهران شده است.
وی با تأکید بر اینکه در اصفهان نیازمند یک صندوق 10 میلیارد تومانی برای کارآفرینان هستیم، تصریح کرد: در صورت عدم اقدام در این زمینه، تا چند سال آینده تنها یک شهر کارگر پرور داریم.
مدیر صنایع غذایی چیکا سپاهان نیز در ادامه این مراسم، یکی از مشکلات کارآفرینان را افزایش روزافزون فساد سازمانی و سیستمی و نوسانات نرخ ارز دانست، تأکید کرد: فساد مانعی در گردش اقتصادی کشور شده است، همچنین بخش تولید به دلیل نداشتن زیرساخت‌های درست مالیاتی در بخش مالیات بر ارزش‌افزوده و ... دچار مشکل است. 
مهدی کرباسی زاده گفت: راهکار برون‌رفت از این وضعیت و ریشه‌کن شدن فسادهای سیاسی، دستگیری و اعدام اخلالگران خرده‌پا نیست، بلکه دستگیری کارگزاران این شرایط است.
وی به مشکلات بانکی اشاره کرد و افزود: متأسفانه طی سالیان گذشته نرخ سود و سپرده بانکی چندین برابر درآمد تولیدشده که این مانعی بر سر راه رشد تولید و صادرات است.
مدیر صنایع غذایی چیکا سپاهان اظهار کرد: ساختار اقتصادی با استفاده از تجارب بخش خصوصی اصلاح می‌شود همچنین بیش از 80 درصد شرایط اقتصادی موجود وابسته به اصلاح نظام بانکی است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/75950/کارآفرینان-اصفهانی-نیازمند-صندوق-10-میلیارد-تومانی-هستند
بستن   چاپ