پیام سپاهان
دبیر جشنواره فیلم کوتاه اصفهان در 60 ثانیه:
جشنواره فیلم کوتاه اصفهان در 60 ثانیه از روز اصفهان آغاز می شود
سه شنبه 29 آبان 1397 - 18:41:27
پیام سپاهان - اصفهان - دبیر جشنواره فیلم کوتاه اصفهان در 60 ثانیه از آغاز رسمی این جشنواره همزمان با یکم آذرماه مطابق با روز اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، فرید صلواتی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان اظهار داشت: ایده برگزاری جشنواره فیلم کوتاه اصفهان در 60 ثانیه را از توئیتر و اینستاگرام گرفتم بدین معنا که موضوعات در مدت کوتاهی بیان شود اما تفاوت این ایده با آثار فضای مجازی مانند اینستاگرام در این است که ما هدف مهمی را دنبال می‌کنیم.
وی افزود: در هر زمان و مکانی که از اصفهان سخن به میان می‌آید بیشتر آثار تاریخی آن مدنظر است و ما قصد داریم با برگزار این جشنواره کاری کنیم که مردم به همه ارزش‌های اصفهان از جمله مفاخر با نگاهی همه جانبه بنگرند.
دبیر جشنواره فیلم کوتاه اصفهان 60 ثانیه بیان داشت: گردشگران گروه دیگری هستند که برای حضور در جشنواره فیلم کوتاه «اصفهان در 60 ثانیه» از آنها درخواست داشتیم تا فیلم‌های 60 ثانیه ای خود درباره اصفهان را در سایت جشنواره بارگزاری کنند و جشنواره به شکل رسمی از روز اصفهان آغاز می شود.
وی ادامه داد: موضوعاتی مانند مفاخر مذهبی، دفاع مقدس، ایثارگری و شهادت، موضوعات هنری و اجتماع، محیط زیست، فضاهای اصفهان مانند چهارباغ و غیره در این جشنواره مدنظر ما قرار دارد و البته ملاک فیلم‌ها شهر اصفهان و حاشیه‌های آن و نه کل استان اصفها ن است.
هیئت بازبین اولیه جشنواره فیلم 60 از میان خود مخاطبان هستند
در ادامه این نشست عضو هیئت داوران جشنواره فیلم کوتاه «اصفهان در 60 ثانیه» اظهار داشت: هیئت بازبین اولیه این جشنواره از میان خود مخاطبان هستند و آثار بر اساس بیشترین میزان پسند به مرحله بعد راه پیدا می کنند و داوران نهایی آنها را مورد بررسی قرار می دهند.
سیاوش گلشیری افزود: در انتخاب فیلمها برای جشنواره سانسوری به جز خط قرمزهای لازم اعمال نمی شود و فیلم می تواند حتی درباره نازیبایی های اصفهان باشد.
وی به جوایز جشنواره اشاره و ابراز داشت: برای نفر اول 6 میلیون تومان، دوم چهار و سوم دو میلیون تومان درنظر گرفته شده است و جوایز ویژه برای بخش های جانبی نیز مدنظر داریم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/75954/جشنواره-فیلم-کوتاه--اصفهان-در-60-ثانیه-از-روز-اصفهان-آغاز-می-شود
بستن   چاپ