پیام سپاهان
بازیافت آسفالت سرد مشکل راه های اردستان را برطرف می کند
چهارشنبه 30 آبان 1397 - 15:14:05
پیام سپاهان - کاشان - معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: بازیافت آسفالت سرد که روشی جدید در کشور است، باید از جمله در شهرستان اردستان نیز فعال شود تا بخشی از مشکلات راه ها را برطرف کنیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزاد دادخواه روز چهارشنبه در آیین معارفه رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اردستان بیان کرد: نگهداری راه های این شهرستان نیازمند هزینه زیادی بوده و باید روش هایی مانند بازیافت آسفالت سرد مورد توجه باشد زیرا تحقق انتظارهای بحق مردم گاه به دلیل کمبود اعتبار مقدور نمی شود.
وی افزود: این شهرستان از گستردگی و راه های زیاد برخوردار بوده و محور ترانزیت تهران جنوب نیز از این شهرستان عبور می کند که حجم زیادی از ترافیک را به خود اختصاص می دهد.
معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان عنوان کرد: برای محور ترانزیت اردستان به نائین قراردادی 130 میلیارد ریالی بسته شده بود که به دلیل تامین اعتبار از محل اوراق، پیمانکار رغبتی برای اجرا ندارد.
وی اضافه کرد: اردستان در بحث راه روستایی نیز شرایط مناسبی ندارد و با توجه به اینکه نیازمند تخصیص اعتبار استانی است، باید بخشی از نیازها از محل تملک دارایی ها تامین شود.
دادخواه تصریح کرد: مبلغ 20 میلیارد ریال اعتبار البته برای بهسازی راه های بخش زواره از جمله روستاهای درباغ، حسین آباد و شهید رجایی در سال جاری اختصاص داده شده که در مرحله امضای قرارداد با پیمانکار می باشد.
دادخواه عنوان کرد: یکی دیگر از چالش های موجود راهداری، نداشتن جرثقیل بالای 10 تن است که از سازمان مرکزی درخواست دست کم 2 دستگاه شده اما در صورت نیاز باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.
وی در زمینه تامین روشنایی مسیر جاده ترانزیت و اردستان- اصفهان نیز گفت: توسعه طولی روشنایی جز در نقاط پر حادثه ممنوع است و تلاش داریم تا روشنایی موجود حفظ شود.
معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان افزود: فقر تابلوی اطلاعاتی نیز از دیگر کاستی ها می باشد که امسال در اردستان 132 مترمربع تابلو بهسازی و نصب شد.
وی همچنین از آمادگی برای همکاری با سرمایه گذار بخش خصوصی جهت ساخت مجتمع های خدمات رفاهی تفریحی در مسیر اردستان به اصفهان خبر داد.
فرماندار اردستان نیز در این جلسه تاکید کرد: وجود معدن های زیاد یکی از مسائلی است که به راه های این شهرستان آسیب می زند اما از نظر اقتصادی سود چندانی برای منطقه ندارد.
حمیدرضا تاملی با اشاره به مشکلات راه های روستایی اردستان افزود: خرابی آسفالت، نبود تابلو و چراغ های هشدار دهنده، کمبود اماکن رفاهی در جاده ها، فقدان جرثقیل سنگین، نبود تشکل صنفی مستقل حمل و نقل از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: موضوع ساخت تیر پارک را فعال کرده و برای راه اندازی مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین نیز یک نفر معرفی شده که انتظار می رود در مرکز همکاری موثری صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، مرتضی صادقی در ادامه این آیین بجای داریوش مرادی به عنوان رئیس جدید اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اردستان معارفه شد.
شهرستان اردستان یک هزار و 916 کیلومتر راه همسنگ، 840 کیلومتر راه روستایی خاکی و آسفالت، 141 کیلومتر آزادراه و نزدیک به 100 کیلومتر جاده ترانزیت دارد.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/75999/بازیافت-آسفالت-سرد-مشکل-راه-های-اردستان-را-برطرف-می-کند
بستن   چاپ