پیام سپاهان
سهل آبادی:
حاصل تفاهم‌نامه‌ها تقاضای دانش‌آموختگان برای آبدارچی شدن است
چهارشنبه 30 آبان 1397 - 15:14:54
پیام سپاهان - رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با انتقاد بر اینکه حاصل تفاهم‌نامه‌های صنعت و دانشگاه تقاضا برای آبدارچی شدن است، گفت: در جنگ اقتصادی امروز به دلیل اجرای قانونی 15 استان را بدون استاندار کردیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در ششمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه، با اشاره به اینکه اصفهان با داشتن بیشترین نیروی انسانی در علم و اقتصاد به فراموشی سپرده شده است، اظهار کرد: متأسفانه امروز اصفهان کمتر از یک استان کویری بی‌آبی و خشکی ندارد و همواره دستخوش حوادث انتخاباتی بوده و برخی برای کسب یک رأی بر اجرای طرح‌های آبرسانی تأکید کردند که نتیجه آن امروز نماندن حتی یک قطره آب در زاینده‌رود است.
وی با انتقاد بر بی‌توجهی به استان اصفهان، گفت: تاریخ نشان می‌دهد که بسیاری از شهرها به دلیل خشکسالی از نقشه محو شدند. 
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه اصفهان از نظر دانشگاه، اساتید برجسته و صنعت کمبودی ندارد، افزود: متأسفانه حتی امروز دانشگاه آزاد زحمت حضور در این همایش ملی را به خود نداده است.
وی با اشاره به اینکه طی چهل سال اخیر همواره از تعامل صنعت و دانشگاه در راستای شکوفایی کار و تولید حرف می‌زنیم، تأکید کرد: در حال حاضر بیش از 40 درصد دانش‌آموخته‌های دانشگاهی کشور بیکار هستند تا جایی که وقتی سازمانی برای آبدارچی آگهی استخدام می‌زند، دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد اعلام آمادگی می‌کنند، اما باید بدانیم مقصر کیست؟ و من صنعتگر و تولیدگر و دانشگاهی چگونه عمل کردیم که به این نقطه رسیدیم؟
سهل‌آبادی با انتقاد بر اینکه طی 30 سال گذشته تنها از ارتباط دانشگاه و صنعت گفتیم و تفاهم‌نامه‌های بسیاری امضا کردیم، تصریح کرد: متأسفانه حاصل این تفاهم‌نامه‌ها تقاضا برای آبدارچی شدن است، از سوی دیگر چهار میلیون دانشجوی آماده ورود به کار در کشور داریم، اما کوچک‌ترین اقدامی برای حل این مشکل انجام نداده‌ایم.
وی با بیان اینکه همواره تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از استارتاپ ها است، گفت: امروز نخبگان کشور به دلیل بی‌توجهی از کشور مهاجرت می‌کنند. ما نباید پشت این تریبون‌ها تنها گلایه کنیم، اما متأسفانه چیزی به عنوان پتانسیل صنعت، دانشگاه و دولت نداریم.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه نخبگان در ایران فریاد می‌زنند، اما منِ تولیدکننده هیچ کاری برای آن‌ها نمی‌کند، اظهار کرد: حلقه مثلث دانشگاه، صنعت و دولت بسته نمی‌شود که حاصل آن بیکاری است.
وی با اشاره به اینکه اگر در جنگ نظامی بودیم به سراغ ژنرال‌های بازنشسته می‌رفتیم، گفت: متأسفانه در جنگ اقتصادی امروز به دلیل اجرای قانونی 15 استان را بدون استاندار کردیم از سوی دیگر معتقدم با گرفتن دست‌ها جوانان بتوانیم فشارها را از کشور برداریم.
کد خبرنگار: 13036
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/76007/حاصل-تفاهم‌نامه‌ها-تقاضای-دانش‌آموختگان-برای-آبدارچی-شدن-است
بستن   چاپ