پیام سپاهان
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی ایران:
بند ناف صنعت و دانشگاه به دولت بسته است
چهارشنبه 30 آبان 1397 - 18:53:27
پیام سپاهان - رییس موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی ایران گفت: متاسفانه در ایران رابطه صنعت، دانشگاه و دولت شبیه سه دایره تو در تو است و بند ناف دو بخش صنعت و دانشگاه به دولت وابسته است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان حسین میرمحمدصادقی ظهر امروز (چهارشنبه) در ششمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه، با بیان اینکه این همایش با رویکرد صادرات و کارآفرینی در حال برگزاری است، اظهار کرد: در سال های بعد از انقلاب رویکرد مقابله با ثروت آفرینی در کشور شکل گرفت و نقدهای بسیاری به این موضوع وارد شد، اما امروز به دنبال تغییر این نگاه هستیم.
وی با تاکید بر اینکه آثار علمی این همایش ها می تواند منجر به حل مشکلات کشور شود، گفت: اگر بخواهیم دانشگاه ها از وضعیت فعلی رها شوند و ناامیدی دانشجویان برطرف شود نیازمند تعامل صنعت و دانشگاه هستیم، از سوی دیگر آموزش های دانشگاه ها باید جنبه کاربردی داشته باشد.
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه خوشبختانه اکنون اعضای هیات علمی فرصت مطالعاتی خود را در بخش صنعت آغاز کرده اند، گفت: باید از کارآفرینان موفق در تدریس دانشگاه ها استفاده شود، همچنین در حال حاضر دفاتر ارتباط صنعت و دانشگاه در اتاق های بازرگانی تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه در دنیا اعضای هیات امنای دانشگاه ها صاحبان بزرگ صنایع هستند، اظهار کرد: متاسفانه در ایران رابطه صنعت، دانشگاه و دولت شبیه سه دایره تو در تو است و بند ناف دو بخش صنعت و دانشگاه به دولت وابسته است که این جلوی شکوفایی هر دو بخش را گرفته است.
میرمحمدصادقی تصریح کرد: امروز نقش دانشگاه ها تبدیل، انباشت و تجاری شدن دانش، خلق ثروت و ... است که این موجب تعامل صنعت و دانشگاه می شود.
کد خبرنگار: 13036
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/76034/بند-ناف-صنعت-و-دانشگاه-به-دولت-بسته-است
بستن   چاپ