پیام سپاهان
دبیر شورای مرکزی اهل سنت کرمانشاه:
اندیشه های پیروان مذاهب نباید باعث تکه تکه شدن امت اسلام شود
جمعه 2 آذر 1397 - 19:53:20
پیام سپاهان - اصفهان - دبیر شورای مرکزی اهل سنت کرمانشاه گفت: تنوع عقل ها و اندیشه ها در بین پیروان مذاهب اسلامی وجود دارد اما این اختلاف نظرها نباید باعث تکه تکه شدن امت اسلام شوند.
به گزارش روز جمعه ایرنا، خلیل بهرامی نیا در مراسم جشنی که به مناسبت میلاد پیامبر اسلام و هفته وحدت در نجف آباد برگزار شد، افزود: مذاهب یک دستاورد بشری و دین یک حقیقت آسمانی است.
وی اظهارداشت: در دین مشترکات زیادی بین پیروان مذاهب وجود دارد که بوسیله آنها وحدت جامعه حفظ می شود و ما باید به این مشترکات احترام بگذاریم .
دبیر شورای مرکزی اهل سنت کرمانشاه افزود: سنت الهی و اراده خداوند بر این بوده که انسانها بصورت جمعی زندگی کنند.
وی با اشاره به اینکه زندگی جمعی زمینه تمدن و پیشرفت انسان را بوجود می آورد ، بیان کرد: به همین دلیل ادیان مختلف به ویژه اسلام بر زندگی اجتماعی تاکید زیادی دارند.
بهرامی نیا افزود: برای رشد و پیشرفت جامعه باید ساختار سالم فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را فراهم کنیم.
وی گفت: برگزاری جشن های هفته وحدت در کشور نشاندهنده انسجام ملی و وجود زندگی اجتماعی ملت ایران است که بسیار مهم می باشد.
دبیر شورای مرکزی اهل سنت کرمانشاه اضافه کرد: ملت ایران با وجود قومیت ها و پیروان مذاهب و سلایق سیاسی در کشور توانسته اند وحدت و انسجام ملی خود را حفظ و زمینه موفقیت کشور در همه زمینه ها را فراهم کنند.
محمد علی نصرالهی رئیس حزب اتحاد ملت نجف آباد نیز طی سخنانی با تبریک فرارسیدن میلاد پیامبر اسلام و هفته وحدت به هموطنان گفت: پیام برگزاری جشن های هفته وحدت در کشور، وجود انسجام و وحدت ملی بین ایرانیان است.
جشن میلاد پیامبر رحمت و بزرگداشت هفته وحدت با حضور مسئولان حزب اتحاد ملت، جمعی از محققان اهل سنت، جمعی از علمای قم و امام جمعه نجف آباد در سالن شهروند این شهر برگزار گردید.
شهرستان نجف آباد با بیش از 330 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
غ.ک / 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/76173/اندیشه-های-پیروان-مذاهب-نباید-باعث-تکه-تکه-شدن-امت-اسلام-شود
بستن   چاپ