پیام سپاهان
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد:
کاربردی‌کردن دانش دانشگاهیان در جامعه، هدف جشنواره ملی حرکت
دوشنبه 5 آذر 1397 - 15:39:50
پیام سپاهان - معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از فلسفه‌های برگزاری جشنواره‌هایی همچون جشنواره ملی حرکت، کاربردی کردن دانش شناختی و نظری دانشجویان در سطح جامعه است.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، غلامرضا غفاری امروز (دوشنبه) در حاشیه افتتاحیه جشنواره ملی حرکت در اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یازدهمین جشنواره ملی حرکت در نوع خود یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی دانشجویی در دانشگاه است که به ارائه آخرین دستاوردهای علمی دانشجویان در سراسر کشور می‌پردازد.
وی همچنین پیوند دانشگاه با صنعت را از دیگر اهداف برگزاری چنین جشنواره‌هایی عنوان کرد و گفت: هر سال پس از ارزیابی و بررسی ایرادات و تنگناهای جشنواره های برگزار شده در جهت ارتقای هرچه بیشتر این برنامه ها تلاش می شود. انتظار جامعه دانشگاهی برگزاری با نشاط تر و حضور پرشورتر دانشجویان است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به فعال بودن 9500 انجمن علمی در سراسر کشور، تصریح کرد: انجمن‌های علمی- دانشجویی یکی از پرشمارترین تشکل‌های دانشجویی هستند که به صورت مستقل و قالب اتحادیه فعالیت می کنند. بیش از 40 اتحادیه در بیش از صد دانشگاه در سراسر کشور فعال است که در این جشنواره دستاوردهای خود را ارائه می کنند.
غفاری تصریح کرد: تمام دانشجویانی که از سطح علمی خوبی برخوردارند، می توانند در انجمن های علمی دانشکده های خود ثبت نام و در راستای ارتقای علمی خود بکوشند.
وی با اشاره به حضور دانشجویان خارجی در این دوره از جشنواره، خاطرنشان کرد: 85 پژوهشگر و دانشجوی خارجی در یک غرفه مشترک توانمندی های خود را در این رویداد علمی و فرهنگی به نمایش گذاشته اند.
غفاری سهیم کردن تمام جامعه در پروژه های پژوهشی را از جمله اقدامات انجام شده در وزارت علوم عنوان کرد و گفت: در این میان همکاری وزارت خانه های دیگر تاییدی بر این مدعا است.
به گزارش ایسنا، یازدهمین جشنواره ملی حرکت با هدف ایجاد پیوند بیشتر انجمن های علمی دانشگاه ها با بخش های مختلف کشور با حضور حدود 600 مهمان امروز پنجم آذر در دانشگاه اصفهان گشایش یافت تا هفتم آذرماه در حال برگزاری است. در این دوره از جشنواره، 85 دانشجو از 40 کشور حضور دارند. هزار و 355 اثر از 106 دانشگاه کشور به دبیرخانه یازدهمین جشنواره ملی حرکت ارسال شده است که از میان آنها 106 اثر برتر در اختتامیه جشنواره معرفی و تجلیل می شوند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/76393/کاربردی‌کردن-دانش-دانشگاهیان-در-جامعه،-هدف-جشنواره-ملی-حرکت
بستن   چاپ