پیام سپاهان
بزرگداشت شهدا همانند پادزهری در برابر زهر تهاجم فرهنگی است
سه شنبه 6 آذر 1397 - 8:58:06 AM
مهر
پیام سپاهان- سردار امیرعلی حاجی زاده در پنجمین روز از کنگره ملی سرداران و 1400 شهید خط شکن فلاورجان با بیان اینکه برگزاری کنگره‌ها و مراسم بزرگداشت شهدا دستاوردهایی ناب دارد، اظهار داشت: تکرار یاد شهدا و زنده نگه داشتن یاد آنها، معنویت را در جامعه افزایش می‌دهد و در انتخاب مسیر صحیح در هنگام رخ دادن برخی وقایع اجتماعی، آثار بصیرت افزایی را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه شهدا سرمایه معنوی بی بدیلی برای کشور ما هستند، افزود: برگزاری این کنگره‌ها در برابر دنیای استکباری که از طریق رسانه‌های مختلف، زهر تهاجم فرهنگی را به رگ‌های جوامع مختلف در جهان تزریق می‌کنند  مانند پادزهر عمل می‌کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به فداکاری‌های رزمندگان و سرداران دفاع مقدس استان اصفهان در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی ابراز داشت: این نکته در ذهن همه و در تاریخ دفاع مقدس ماجاودانه است که در تمام عملیات‌های مهم رزمندگان استان اصفهان خط شکن بودند و لشکر هشت نجف اشرف و لشکر امام حسین (ع) نقش تاثیرگذار در سرنوشت عملیات‌ها داشتند.

وی با یادی از یک هزار و 400 شهید شهرستان فلاورجان ابراز داشت: اینکه شهرستانی تا این اندازه کوچک این همه شهید تقدیم انقلاب کرده است نشان از ولایت‌مداری مردم این شهرستان دارد همانگونه که استان اصفهان 23 هزار شهید داده است که به واقع اوج انقلابی بودن و ولایت‌مداری اصفهانی‌ها را به نمایش می‌گذارد.

دنیایی از اسرار معنوی در زندگی شهدا و وصیت‌نامه آنها وجود دارد

سردار حاجی زاده با تاکید بر اینکه دنیایی از اسرار معنوی در زندگی شهدا و وصیت‌نامه آنها وجود دارد، تاکید کرد: پرداختن به این مطالب، سیره و مسیر زندگی شهدا را وارد بطن جامعه خواهد کرد و خود در ارتقای سطح معنویت در جامعه تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه پشتیبانی از ولایت فقیه از خواسته‌ها و دغدغه‌های مهم تمامی شهدا در هر زمان و مکان بوده است، تصریح کرد: شناخت روحیه ایثارگری و صفاتی مانند ایمان ناب، شجاعت و ولایت مداری شهدا در قالب خاطرات و یا داستان‌های زندگی آنها، ویژگی‌هایی از این شهدا را در وجود نسل‌های بعدی انقلاب جاری می‌کند و در یافتن راه درست تاثیرگذار است.

شهدا  کشور را در برابر توطئه‌های نظامی دشمنان واکسینه کردند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون به شیوه‌های مختلف سعی در ضربه‌دادن به نظام و انقلاب داشتند، گفت: شهدا با نثار با ارزش‌ترین دارایی هر انسانی یعنی جان خود، کشور را در برابر توطئه‌های نظامی دشمنان واکسینه کردند و امروز نیز یاد و راه آنها با تهاجمات فرهنگی مقابله می‌کند.

وی تصریح کرد: امروز در جایگاهی از قدرت نظامی قرار داریم که دشمن فکر حمله نظامی را نمی‌تواند در سر خود راه دهد و در بخش امنیتی نیز دلارهای سعودی و تلاش‌های آمریکا و اسرائیل به نتیجه نرسیده است.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه امروز نباید از تهاجم فرهنگی دشمنان در قالب جنگ‌های رسانه‌ای، روانی و نقشه‌های آنها در بخش‌های اقتصادی و امنیتی غافل باشیم،  تصریح کرد: در بخش امنیتی نیروهای مسلح با تمام توان در برابر دشمنان ایستاده‌اند به نوعی که در سال جاری 77 عملیات در مرزهای شمال شرق و جنوب غرب انجام شده است که در اغلب آنها دشمن موفقیتی کسب نکرده است.

دشمنان با جنگ رسانه ای به دنبال ایجاد شکاف در میان ملت ایران هستند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر اینکه امروز جنس جنگ دشمن با ما از حالت نظامی به جنگ نرم تغییر یافته است، گفت: دشمنان با جنگ رسانه ای به دنبال ایجاد شکاف در میان ملت ایران هستند  و در حوزه اقتصادی نیز جنگ روانی - رسانه‌ای در پیش گرفته‌اند که این امور نیازمند دقت بیشتر است.

بخش کوچکی از مشکلات اقتصادی به خارج از مرزها مربوط است

وی با اشاره به اینکه بخش کوچکی از مشکلات اقتصادی به خارج از مرزها مربوط است، ابراز داشت: بسیاری از مشکلات را خودمان رقم زدیم، همه از مسایل مربوط به خرید بی رویه ارز و طلا اطلاع دارند که چه مشکلاتی را رقم زد و احتکار کالاها و خرید بیش از نیاز توسط مردم نیز بر بسیاری از مشکلات افزود.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه در چنین شرایطی باید مراقب باشیم که به دست خود نقشه‌ای دشمنان را عملیاتی نکنیم، اضافه کرد: لازم است فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه نهادینه کنیم، به یاد بیاوریم که از مشکلات اقتصادی جنگ هشت ساله با کمک‌های مردمی و ایثار و از خودگذشتگی عبور کردیم و امروز نیز نیازمند همین روحیه هسیتم.

سوء مدیریت مسئولان دلیل اصلی رقم خوردن مشکلات اقتصادی بود

وی با اشاره به اینکه سوء مدیریت مسئولان دلیل اصلی رقم خوردن مشکلات اقتصادی بود، تاکید کرد: باید دقت کنیم که در زمین دشمن بازی نکرده و مهره آنها در رسیدن به مقصود در این جنگ اقتصادی که با ابزار عملیات روانی هدایت می‌شود قرار نگیریم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: جنگ امروز سخت تر از دوران دفاع مقدس است چرا که دشمن می‌خواهد از قدرت ملت ایران بر علیه خودش استفاده کند و بر این اساس نیازمند بصیرت افزایی در جامعه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه آگاهی ملت ایران کشور را در برابر جنگ روانی دشمن واکسینه می‌کند، ابراز داشت: همچون همیشه مردم ما به موقع از بهره برداری دشمن از خواسته های به حق خود آگاه شدند و اجازه ندادند دشمن به هدف خود در ایجاد اغتشاش دست پیدا کند.

ترامپ با دیوانه بازی نمی‌توانن بر ملت 80 میلیونی ایران پیروز شود

سردار حاجی زاده با تاکید بر اینکه افرادی مانند ترامپ با دیوانه بازی هرگز نمی‌توانند بر ملت حماسه ساز  80 میلیونی ما  پیروز شوند، ابراز داشت: در شرایط فعلی باید اتحاد و همدلی خود را حفظ کرده و مسئولان نیز همگام با یکدیگر برای رفع مشکلات قدم بردارند.

وی با بیان اینکه هر جا تحریم شدیم به دستاوردهای بی نظیری دست یافتیم و توانایی موشکی ما مثالی از این مورد است، تاکید کرد: ما در ابتدای انقلاب تحریم شدیم اما امروز دشمنان نگران صادرات تولیدات ما هستند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اضافه کرد: دستیابی به دستاورد موشکی کنونی گاه به اندازه‌ای سخت بود که شهید طهرانی مقدم در اوایل کار وام می گرفت و بازپرداخت این وام توسط نفرات شخصی انجام می شد.

وی به مثال دیگری در این ارتباط اشاره و اظهار داشت: سال گذشته در زمینه بارورسازی ابرها طرحی را با وزارت نیرو و هواشناسی کشور آغاز کردیم،  بخشی از مواد مورد نیاز برای این کار وارداتی بود اما در داخل دست به تولید زدیم که کیفیت بالای این مواد نیز توسط آزمایشگاه‌های روسیه تایید شد.

سردار حاجی زاده گفت: امروز چهار پایگاه هواپیمای بدون سر نشین و یک پایگاه با سرنشین در حوزه باروری ابرها داریم و توانستیم از این مشکل  نیز با خودباوری عبور کنیم.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/76444/بزرگداشت-شهدا-همانند-پادزهری-در-برابر-زهر-تهاجم-فرهنگی-است
بستن   چاپ