پیام سپاهان
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان:
هیچ درختی در محور میانی چهار باغ قطع نشده است
سه شنبه 6 آذر 1397 - 17:55:03
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری گفت: محور میانی چهارباغ با برنامه ریزی مورد بازسازی قرار گرفته است و هیچ درختی در این مسیر قطع نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، فروغ مرتضایی نژاد پیش از ظهر سه شنبه در مراسم بازدید اصحاب رسانه از وضعیت درختان شهر اصفهان با بیان اینکه درختان سن معینی دارند و زمانی که از سن آنها بگذرد بافت داخل درخت خالی می شود، اظهار داشت: در این مرحله درخت به لحاظ علمی چوب جدید تولید کرده و چوب داخلی آن از میان می رود و در این شرایط درخت تحمل نگهداری سرشاخه ها را نداشته و خطر آفرین است.
وی ادامه داد: درختان آسیب رسان توسط کارشناسان مربوطه در شهرداری مورد شناسایی قرار گرفته و به سازمان پارکها معرفی می شود، سپس نیرو های سازمان از آن محل بازدید میدانی خبه عل آورده و درصورت لزوم درخت را قطع خواهند کرد.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری با بیان اینکه با کاشت درختان کم سن خطر آفرینی آنها کم می شود، ادامه داد: بر این اساس درختانی کند رشد، پایدار و با سن بهره برداری بالاتر را در شهر مورد استفاده قرار می دهیم.
وی با اشاره به اینکه آلاینده های شهری بر روی برگ درختان می نشیند که در فصل های کم بارش نیازمند پاکسازی است، ادامه داد: ترجیح سازمان پارک ها و فضای سبز، استفاده از درختان غیر مثمر است و بر این اساس در سیاست های مدیریت شهری برای ساخت توتستان و نارجستان برنامهریزی هایی را انجام داده ایم.
وی با اشاره به نشانه های درخت آسیب رسان اظهار داشت: درختانی که پیر شده اند سر شاخه های خشکی دارند و پوسته رویی درخت فرسوده و پوسته پوسته می شود، این نوع درختان اگر قطع شود امکان سقوط وجود داشته و بسیار خطرناک است.
هیچ درختی در چهار باغ قطع نشده است
وی در ادامه با بیان اینکه بعد از ساخت مترو گیاهان آن قسمت بازکاشت شدند، ادامه داد: در چهارباغ عمق خاک مناسب که دو متر و 20 سانت است را تحویل گرفتیم که گونههایی که به دلیل ساخت مترو از بین رفته بودند بازکاشت شوند.
مرتضایی نژاد با بیان اینکه درختان چهارباغ بیشتر از نوع نارون هستند، ابراز داشت: محور میانی چهارباغ هم با برنامه ریزی ساخته شده است و هیچ درختی در مسیر بازسازی قطع نشده و نخواهد شد.
وی با بیان اینکه سعی داریم درختان سن بالا که در چهار باغ وجود دارد را جابجا کنیم، گفت: در شرایطیکه میزان آب در اصفهان کم است، آبیاری درختان چهارباغ را با کمک تانکر برعهده می گیریم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/76492/هیچ درختی-در-محور-میانی-چهار-باغ قطع نشده است
بستن   چاپ