پیام سپاهان
ظرفیت کویر آران و بیدگل بیش از 200 خودرو دو دیفرانسیل نیست
چهارشنبه 7 آذر 1397 - 11:09:52 AM
ایسنا
پیام سپاهان- اللهیار دولت‌خواه در آران و بیدگل، در خصوص مسائل زیست‌محیطی کویر و مشکلاتی که خودروها در روزهای پایان هفته در کویر درست می‌کنند، اظهار کرد: به دلیل پوشش جانوری و گیاهی خاصی که کویر دارد نباید محل شخم زدن و مسابقات ماشین‌های آفرود و دو دیفرانسیل قرار گیرد که بعضاً مشاهده شده در این نوع ورودها جانوران و حیوانات کویر دچار صدمه شده‌اند.

وی افزود: ورود بی‌برنامه و تعداد بالای خودروهای دو دیفرانسیل آسیب‌های جبران ناپذیری را به محیط‌زیست منطقه به خصوص منطقه حفاظت شده یخاب ابوزیدآباد وارد کرده و متأسفانه از شروع فصل گردشگری در دو ماه اخیر شاهد آسیب دیدن و تلف شدن جانوران شده‌ایم که گونه‌هایی نادر در کویر و حتی در نقاط کویری جهان هستند که مایه تأسف و ناراحتی برای آیندگان است.

دولت‌خواه تصریح کرد: امیدواریم هر چه سریع‌تر ساماندهی کامل کویر مرنجاب عملی شود تا بتوانیم از ظرفیت واقعی گردشگر و کویر استفاده بهینه انجام دهیم. بر همین اساس ظرفیت کویر مرنجاب را چیزی حدود 150 خودرو و منطقه کویری یخاب و ابوزیدآباد را چیزی حدود 50 خودرو پیش‌بینی کرده‌ایم و نباید بیش از این خودرو وارد منطقه شود چراکه برای محیط زیست و حیوانات و جانوران منطقه مضر است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77502/ظرفیت-کویر-آران-و-بیدگل-بیش-از-200-خودرو-دو-دیفرانسیل-نیست
بستن   چاپ