پیام سپاهان
ضرورت تکمیل هر چه سریع پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران
چهارشنبه 7 آذر 1397 - 11:18:04 AM
ایسنا
پیام سپاهان- عباس رضایی در دیدار مدیرعامل راه آهن کشور با وی، اظهار کرد: استان اصفهان تنها اختصاص به شهر اصفهان ندارد و باید در همه شهرستان های استان، توسعه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سال هاست که رشد و توسعه مورد نظر صورت نگرفته و شاهد توسعه متوازنی در استان نیستیم، افزود: این موضوع مسائل و مشکلات زیادی را در زمینه های آب، محیط زیست و زیرگردها و ... ایجاد کرده که ناشی از عدم توسعه متوازن و نبود سند آمایش کامل با در برگیری تمامی جنبه ها است.

استاندار اصفهان افزود: اصفهان آبروی کشور است و هر اقدامی برای این استان انجام شود، برای کشور مفید خواهد بود و در همین ارتباط از مدیرعامل راه آهن کشور درخواست داریم که قطار سریع السیر اصفهان- تهران هرچه سریعتر تکمیل شود.

وی با بیان اینکه اجرای سریع این پروژه نه تنها برای اصفهان بلکه برای تهران مفیدتر خواهد بود، گفت: این پروژه شریان حیاتی برای پایتخت است و لازم است دفتر مخصوص پیگیری این پروژه از سوی راه آهن کشوری به عنوان دستگاه مجری در اصفهان استقرار یابد و برنامه زمانبندی آن در اختیار استانداری قرار گیرد.

مدیرعامل راه آهن کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه پروژه قطار سریع السیر اصفهان تهران از سال گذشته بر عهده شرکت راه آهن ایران گذاشته شده است، گفت: در قراردادی که با چینی ها منعقد شده است در صدد تکمیل زیرساخت و بخشی از روسازی هستیم و به منظور تامین فاینانس پروژه اقدامات و پیگیری های لازم در سطوح ملی انجام شده است.

وی به دو خطه کردن راه آهن بافق- یزد- اصفهان نیز اشاره کرد و افزود: این پروژه با وجود پیشرفت فیزیکی بالا، طی یک سال و نیم گذشته متوقف شده است که البته انجام و تکمیل آن تاثیر اقتصادی بسیار زیادی برای استان های مسیر خواهد داشت.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77506/ضرورت-تکمیل-هر-چه-سریع-پروژه-قطار-سریع‌السیر-اصفهان--تهران
بستن   چاپ