پیام سپاهان
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:
نارضایتی مردم زمینه ساز تمامی تهدیدات داخلی و خارجی است
چهارشنبه 7 آذر 1397 - 17:32:45
پیام سپاهان - اصفهان - معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: نارضایتی مردم زمینه ساز تمام تهدیدهای داخلی و خارجی نارضایتی مردم است و مدیران کنونی در شرایط و زمانی عهده دار مسئولیت شده اند که فشارها برای ناراضی کردن مردم بسیار زیاد است.
به گزارش ایرنا، حسین ذوالفقاری روز چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه استاندار اصفهان افزود: دولت و نظام با محدودیت هایی مواجه هستند اما برای برطرف کردن این محدودیت ها نیاز است که مردم و مسئولان با استانداران و استانداران با مردم و مسئولان همکاری متقابل داشته باشند.
وی تاکید کرد: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی تمام توان خود را در عرصه بین الملل و منطقه ای برای مقابله با انقلاب اسلامی به کار گرفته اند و تحریم های اقتصادی تا تبلیغات سوئی را که انجام می دهند برای این است که مردم را در داخل ناراضی کنند و ثبات و امنیت کشور را از بین ببرند.
ذوالفقاری گفت : با وجود آنکه 80 اختیار از وزارت کشور به استانداران واگذار شده است اما هنوز روح تمرکز گرایی در کشور حاکم است و
ما باید حواسمان جمع باشد که به این آسیب ها توجه کنیم و اگر نسبت به این آسیب ها بی توجهی کنیم اهداف آنها تحقق خواهد یافت و به صورت راهبردی دچار غفلت خواهیم شد.
وی افزود : مردم ایران در 40 سال گذشته با تمام وجود از انقلاب و نظام دفاع کردند و ما نباید بر اثر ناکارآمدی، بی توجهی، اختلاف و بی عدالتی نسبت به مبارزه با فساد ، نبود شایسته سالاری و بی توجهی به توانایی افراد، عنصر امنیت را به تهدید تبدیل کنیم.
معاون وزیر کشور گفت: شاهدیم که در گوشه و کنار جهان مستشاران آمریکایی تمام مراودات با جمهوری اسلامی ایران را رصد می کنند و برای ضربه زدن به نظام با مخالفان انقلاب جلسه برگزار می کنند.
وی با بیان این که در چنین شرایطی مسئولیت مدیران ما بسیار بالاست گفت: رضایتمندی مردم یکی از عناصر وحدت و انسجام جامعه است و در این زمینه همه ما حرف های زیادی زده ایم اما مردم باید در عمل این وحدت و انسجام را ببینند.
این مقام مسئول با اشاره به این که نظرات و سلایق برای دستیابی به هدف، مختلف است افزود: اهداف همه ما یکی است و باید به این موضوع توجه داشته باشیم.
ذوالفقاری گفت: مبارزه با فساد فقط از طریق اقدام های انتظامی و قضایی محقق نمی شود بلکه باید ریشه های فساد را از بین ببریم و اجازه ندهیم که کسی جرات انحراف پیدا کند.
وی اظهار داشت: رفتارها و اقدام های صحیح و همکاری و تعامل نیروهای داخلی لازمه اداره کشور است و مردم باید اطمینان داشته باشند که ما قانونمند هستیم و برای اجرای قانون، فصلی و مقطعی حرکت نمی کنیم.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان این که مردم از ما انتظار دارند مسئولیت پذیر باشیم و در مقابل افکار عمومی و قانون پاسخگو باشیم گفت: بنابراین باید توقعات جامعه را مناسب با ظرفیت ها و توانمندی هایمان بیان کنیم.
وی تدبیر و تصمیم گیری برای حل مشکلات را حائز اهمیت دانست و افزود: گاهی وقت مدیران ما به جای آنکه صرف اهتمام به تصمیم گیری شود، صرف حاشیه ها می شود و سرمایه اجتماعی ما که همان پشتیبانی و حمایت مردم است به دلیل نبود تصمیم گیری از بین می رود.
ذوالفقاری افزود: با مدل های پوپولیستی نباید انتظارات بی جهت را به مردم وعده دهیم و تا زمانی که به دنبال این هستیم که به جای مدیر، مرید انتخاب کنیم به نتیجه نمی رسیم.
وی گفت: همه ما مسئول هستیم که در این زمینه مدیران شایسته و لایقی را انتخاب کنیم.
ذوالفقاری با بیان این که مشکلات کشور تنها اقتصادی، زیست محیطی و یا کمبود آب نیست افزود: مشکل کمی جلوتر از اینهاست و پایبندی به اصول و ارزش های انقلاب و کشور از مسائل اساسی کشور است.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بروکراسی اداری را از مشکلات کشور بیان کرد و افزود : فرآیندهای طولانی هم فساد زاست و هم وقت مردم را از بین می برد و آنها را ناراضی می کند بنابراین باید سعی کنیم این فرآیندها را کم کنیم زیرا بخشی از آنها در استان قابل حل است و به قانون نیاز ندارد.
در این مراسم عباس رضایی به عنوان استاندار اصفهان معرفی و از محسن مهر علیزاده استاندار سابق این منطقه قدردانی شد.
رضایی دارای دکترای ایمنی شناسی پزشکی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.
وی که متولد سال 1335 در خوانسار است ، بین سال های 76 تا 84 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود.
2093 / 7150 /

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77508/نارضایتی-مردم-زمینه-ساز-تمامی-تهدیدات-داخلی-و-خارجی-است
بستن   چاپ