پیام سپاهان
مسئولان ترویج فرهنگ مقاومت را تقویت کنند
چهارشنبه 7 آذر 1397 - 17:32:51
پیام سپاهان - کاشان - فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) گفت: تکلیف فرهنگی و رسالت مسئولان حفظ و حراست از آرمان های والای شهیدان و تبیین و تقویت فرهنگ مقاومت برای نسل های آینده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار علی فضلی روز چهارشنبه در گردهمایی رزمندگان جهادگر شهرستان های کاشان و آران و بیدگل بیان کرد: کار کردن برای شهیدان یک حرکت ارزشی ماندگار در انتقال فرهنگ جاودانه شهیدان و رزمندگان در زمینه های مختلف است که باید به جد پیگیری شود.
وی با اشاره به اثرگذاری فعالیت های فرهنگی افزود: جوانانی با کمتر از 30 سال سن که با شور و حال برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) از یکدیگر پیشی می گیرند، دوران دفاع مقدس را ندیدند و تنها از روی احساس تکلیف در جبهه مقاومت و شهادت حضور یافتند.
فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) عنوان کرد: برگزاری گردهمایی ها، یادواره ها، کنگره ها، انتشار کتاب و سایر اثرهای فرهنگی هنری با موضوع فرهنگ شهادت وظیفه همگان و به نوعی انتقال فرهنگ از یک نسل به نسل دیگر است.
وی اضافه کرد: گرچه شهیدان والامقام نیازی به این آیین ها ندارند اما باید تکلیف به خوبی انجام شود چرا که نسل های آینده در مورد اثرهای این کارهای فرهنگی داوری خواهند کرد.
فضلی یادآور شد: افزون بر 45 هزار رزمنده تنها از این منطقه در صحنه حضور داشتند که نزدیک به یک هفتم آنها دریادلان جهادگر بودند؛ شهید فارسی، فرمانده جهاد کاشان یکی از آن شخصیت هایی است که حق بزرگی برگردن آحاد مردم این خطه و کشور دارد.
فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با اشاره به نقش پر رنگ منطقه کاشان در هشت سال جنگ تحمیلی و تاکید بر لزوم ثبت و حفظ آن دلاورمردی ها تصریح کرد: مردم این خطه با تقدیم شهیدان والا مقام در معامله با خداوند سبحان، نمره بسیار عالی دریافت کردند.
به گزارش ایرنا، گردهمایی رزمندگان جهادگر شهرستان های کاشان و آران و بیدگل با حضور جمعی از خانواده معظم شهیدان، ایثارگران و مسئولان به مناسبت هفته بسیج با میزبانی سالن علامه فیض دانشگاه کاشان برگزار شد.
افزون بر 2 هزار و 500 شهید گلگون کفن از شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در دوران انقلاب و دفاع مقدس تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77514/مسئولان-ترویج-فرهنگ-مقاومت-را-تقویت-کنند
بستن   چاپ