پیام سپاهان
اخبار کوتاه زیست محیطی استان اصفهان
چهارشنبه 7 آذر 1397 - 17:32:52
پیام سپاهان - اصفهان - دستگیری متخلفان شکار و صید در کاشان، دستگیری یک متخلف شکار و صید در لنجان، صدور حکم قضایی برای مسؤول یک واحد تولیدی آلوده کننده محیط زیست در شاهین شهر و توقیف تانکر تخلیه فاضلاب صنعتی در برخوار از خبرهای زیست محیطی یک هفته اخیر در استان اصفهان است.
** دو متخلف شکار و صید در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک کاشان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
حسین خادمی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان در این باره گفت: محیط بانان این اداره حین کنترل منطقه حفاظت شده قمصر و برزک دو متخلف شکار و صید را قبل از اقدام به شکار دستگیر و به مراجع قضایی کردند.
از این متخلفان یک قبضه سلاح به همراه ادوات شکار کشف و ضبط شد.
نداشتن پروانه و اقدام شروع به شکار در زیستگاه های حیات وحش توسط متخلفان جُرم است و طبق ماده 10 و 15 قانون شکار و صید قابل تعقیب و مجازات است.
** دستگیری یک متخلف شکار و صید در شهرستان لنجان
فاطمه محمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنجان گفت: طی گزارش محلی مبنی بر نگهداری گوشت شکار توسط فردی در منزل، محیط بانان پس از هماهنگی و با دستور دادستان و همکاری ماموران نیروی انتظامی فولادشهر به محل نگهداری گوشت شکار وارد شدند و مقدار 15 کیلوگرم گوشت گراز، هفت قطعه لاشه کبک، 28 پوکه خالی، 38 فشنگ ساچمه زنی و یک قبضه سلاح شکاری تک لول کشف و ضبط کردند.
وی اظهار داشت: همچنین متخلف جهت پیگیری قضایی به مراجع محترم قضایی معرفی شد.
**صدور حکم قضایی برای مسؤول یک واحد تولیدی آلوده کننده محیط زیست در شهرستان شاهین شهر و میمه
قاسم مهدی پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنجان اظهار داشت: برای مسؤول یک واحد تولید پودر گوشت به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی محیط زیست و همچنین فک پلمب بصورت غیر قانونی در شهرستان شاهین شهر و میمه حکم قضایی صادر شد.
وی افزود: با پیگیری های حقوقی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهین شهر و میمه در خصوص یک واحد تولید پودر گوشت که با فعالیت خود موجب آلودگی محیط زیست و تهدید علیه بهداشت عمومی را فراهم آورده بود، از طریق مراجع قضایی شهرستان منجر به پلمپ و جلوگیری از فعالیت واحد تا زمان رفع آلودگی شد.
وی افزود: در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه ، متهم به استناد مواد 688و 534 و 134 قانون مجازات اسلامی از جهت ارتکاب جرم علیه بهداشت عمومی و فک پلمپ بصورت غیر قانونی به پرداخت یک میلیارد و هشتاد و نه میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.
** توقیف تانکر تخلیه فاضلاب صنعتی در شهرستان برخوار
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برخوار گفت: کارشناسان این اداره حین گشت و پایش یک دستگاه خودروی کامیونت بنز تانکر که در حال تخلیه فاضلاب صنعتی حد فاصل جاده کمشچه – حبیب آباد بود را شناسایی کردند.
حسین شواخی گفت: طی هماهنگی با دادستان شهرستان برخوار نسبت به توقیف ماشین به همراه راننده با همکاری نیروی انتظامی کمشچه اقدام شد .
** صدور حکم قطعی قضایی برای متخلف شکار و صید در منطقه حفاظت شده کرکس نطنز
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز گفت: برای متخلف شکار و صید در منطقه حفاظت شده کرکس به اتهام نگهداری و حمل اسلحه و مهمات غیر مجاز حکم قضایی قطعی صادر شد.
علیرضا غلامی گفت: دادگاه تجدید نظر استان اصفهان متخلف شکار و صید را به پرداخت دو میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و همچنین ضبط یک قبضه اسلحه شکاری کشف شده به نفع دولت خاصه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی های مسلح مستند به بند الف ماده 455 قانون آئین دادرسی کیفری محکوم کرد.
بر اساس (( قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز )) نگهداری و حمل سلاح شکاری قاچاق جرم محسوب گردیده و در راستای ماده 18 قانون مذکور اسلحه و مهمات غیر مجاز به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می گردد .
منطقه حفاظت شده کرکس با وسعت بیش از 114 هزار هکتار به محدوده ای از منابع طبیعی کشور اعم از جنگل و مرتع و دشت و آب و کوهستان اطلاق می شود که از لحاظ ضرورت حفظ و تکثیر نسل جانوران وحشی یا حفظ یا احیا رستنیها و وضع طبیعی آن دارای اهمیت خاصی بوده و تحت حفاظت قرار می گیرد.
8114/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77515/اخبار-کوتاه-زیست-محیطی-استان-اصفهان
بستن   چاپ