پیام سپاهان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان:
هدف از مانور زلزله، ارتقا خود امدادی است
چهارشنبه 7 آذر 1397 - 17:33:42
پیام سپاهان - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس اصفهان، همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان محسن مومنی با اشاره به اجرای مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس اظهار کرد: باتوجه به خطر بالای زلزله در ایران واهمیت ارتقای آمادگی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان برای مواجهه با اثرات زلزله، همه ساله مانور سراسری زلزله وایمنی با همکاری دستگاهای ذیربط در مدارس کشور برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: امسال نیز این مانور با شعار محوری”مدرسه ایمن- جامعه تاب آور" و با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی، مدیریت بحران استانداری، حوزه معاونت جوانان و امداد و نجات هلال احمر استان و سایر دستگاه‌های مرتبط با به صدا در آمدن زنگ زلزله و ایمنی در مدارس استان اجرا شد.
مومنی با بیان اینکه هشتم آذرماه سال جاری مصادف با روز پنجشنبه و همزمان با تعطیلی مدارس بود، افزود: این مانور در روز چهارشنبه 7 آذرماه به صورت سراسری با هدف آشنایی دانش آموزان با زلزله و خطرات آن، کاهش خسارات ناشی از زلزله بوسیله ارتقاء فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی، ایجاد و ارتقای مهارت‌های فردی و جمعی دانش آموزان و واکنش صحیح و سریع در برابر زلزله برگزار شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان خاطرنشان کرد: این مانور در شهر اصفهان صبح امروز در دبیرستان پسرانه شهید خرازی واقع در خیابان مرداویج با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد که تعداد 20 نفر نجاتگر در قالب تیم آوار، اسکان اضطراری، حمل مصدوم و آنست و 20 نفر از اعضای جوانان و 80 نفر از اعضای کانونهای دانش آموزی به استعداد 2 دستگاه آمبولانس ، خودروی ارتباطات و خودروی آنست در برگزاری آن مشارکت داشتند .
گفتنی است مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس با حضور مدیر کل مدیریت بحران استان ، معاون اداره کل آموزش و پرورش استان، رییس ناحیه 3 آموزش و پرورش و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77526/هدف-از-مانور-زلزله،-ارتقا-خود-امدادی-است
بستن   چاپ