پیام سپاهان
ذوالفقاری:
غفلت راهبردی آن است که مردم به تهدید تبدیل شوند
چهارشنبه 7 آذر 1397 - 17:33:48
پیام سپاهان - معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: غفلت راهبردی آن است که بر اثر بی‌توجهی و گرفتاری حاشیه‌ها و من و تو شدن‌ها به این روزی برسیم که مردم به تهدید تبدیل شوند.
به گزارش خبرنگار ایسنا – منطقه اصفهان، حسین ذوالفقاری امروز (چهارشنبه) در مراسم تودیع و معارفه استاندار اصفهان، اظهار کرد: همه می‌دانیم که دشمنان قسم خورده انقلاب تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا به ایران اسلامی ضربه بزنند به این معنا که از همه ظرفیت بین‌المللی و منطقه‌ای خود برای مقابله با جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند.
وی افزود: شبکه‌های خارجی به اعتراضات فرانسه نپرداخته‌اند، اما اعتراضات مختلف داخلی را بلافاصله منعکس کرده و بر رویش برنامه تولید و پایه‌های ایمانی و سبک زندگی مردم را تضعیف می‌کنند و مسائل اقتصادی و امنیتی را بزرگ جلوه می‌دهند.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ادامه داد: دشمن می‌خواهد مردم را ناراضی و ثبات و امنیت را هدف قرار دهد، باید توجه جدی کنیم، اگر توجه نکنیم دچار غفلت راهبردی می‌شویم. قبل از پیروزی انقلاب یکی از خنثی کننده های توطئه‌ها پشتوانه مردمی بود.
ذوالفقاری در همین خصوص افزود: غفلت راهبردی آن است که بر اثر بی‌توجهی و گرفتاری حاشیه‌ها و من و تو شدن‌ها به این روزی برسیم که مردم به تهدید تبدیل شوند، یعنی مردمی که در طول بیش از 40 سال پشتوانه انقلاب بودند در اثر بی‌توجهی و بی‌عدالتی ما و در اثر عدم برخورد با فساد و رفیق‌بازی و باندبازی علیه ما شوند و به این ترتیب عنصر اصلی حمایت و تأمین امنیت کشور تبدیل به تهدید امنیت می‌شود.
وی گفت: با این اوصاف باید مدیریت کنیم، فشارهای بین‌المللی بیش از این است، شاهد هستیم که مستشاران آمریکایی رفت و آمدهای ما را رصد می‌کنند و قصد دارند مخالفان نظام را با یکدیگر متحد کنند.یکی از عناصر اصلی برای رضایت مردم وحدت و انسجام است، در عمل و نه در حرف مردم باید ببینند که مسئولان به آنان خدمت می‌کنند.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه پیروی عملی و اطاعت از رهبری هدف اصلی است، اظهار کرد: یک فرد خارجی به من گفت "شما حکیمی دارید که همه دواها را در کنارش دارد". از رهبری نباید تفسیر به رأی کنیم و باید همه صحبت‌های ایشان را دنبال کنیم. در اصفهان مردم از تبعیض‌ها ناراضی هستند نه از کمبودها، مبارزه با فساد و زمینه‌های فساد باید جدی‌تر شود.
ذوالفقاری گفت: مردم باید بدانند یک رویه قانون مداری داریم، باید با تدبیر و جهادی حرکت کنیم. هر نابسامانی وجود دارد آدم‌ها خود را کنار می‌کشند. مگر در دهه اول انقلاب کمبود نداشتیم، چرا ولی همه ید واحد بودند. در کنار تدبیر و استفاده از ظرفیت‌ها و همدلی نباید وعده‌های پوپولیستی بدهیم.
وی ادامه داد: گاهی سرمایه اجتماعی ما به دلیل عدم تصمیم‌گیری از دست می‌رود. مردم منتظر تصمیمات بزرگ در کشور هستند. نیروی متعهد و پاک دست باید استفاده شود، گاهی برخی مواقع یک دال را جابجا می‌کنیم، ما می‌خواهیم مدیر بگذاریم یا مرید؟
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: همه مسائل مادی نیست هرچند اقتصاد و آب مهم است، محیط زیست و بیکاری هم مهم است. یک مشکل کمی جلوتر است و آن مسئله پایبندی به اصول و ارزش‌های اساسی است. بوروکراسی یکی از مشکلات کشور است و بخشی از آن در استان‌ها قابل حل است، فرایندهای بروکراسی فسادزا است و نارضایتی ایجاد می‌کند، پس باید فرایندهای غیر ضرور را کنار بگذارید.
ذوالفقاری افزود: استاندار مظهر اقتدار حاکمیت است و نقش پدری را باید حفظ کند. شخص استاندار مسئول مستقیم 35 کارگروه است، یعنی تمام امور در سیستم کنونی ما به ریاست استاندار باید جهت‌گیری شود. هنوز روح حاکم بر کشور ما تمرکزگرایی است و تمرکززدایی هنوز کامل انجام نشده است. یک استاندار زمانی موفق می‌شود که همه مدیران با او در همه رده‌ها همراه باشند.
کد خبرنگار:13023
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77531/غفلت-راهبردی-آن-است-که-مردم-به-تهدید-تبدیل-شوند
بستن   چاپ