پیام سپاهان
مهرعلیزاده:
تا 9 ماه دیگر باید آب در زاینده‌رود جاری شود
چهارشنبه 7 آذر 1397 - 17:33:49
پیام سپاهان - استاندار سابق اصفهان گفت: بر اساس پروژه هفت‌گانه زاینده‌رود باید تا 9 ماه دیگر آب جاری همیشگی در این رودخانه جاری شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، محسن مهرعلیزاده امروز(چهارشنبه) در مراسم تودیع و معارفه استاندار اصفهان، اظهار کرد: یکی از مناطق مهمی که دشمن از آذر 96 طراحی کرده بود تا شاهد اعتراض عمومی باشد اصفهان بود. پس از تهران اولین چشم و امید دشمن به اصفهان است و فکر می‌کنند اگر در اصفهان آشوب راه بیندازند می‌توانند به کل کشور تسری دهند.
وی افزود: آنچه که ملاک عمل بود طی این 13 ماه همکاری بود و خدا رو شکر این همکاری وجود داشت و هدر رفت کار حداقل بود. متأسفانه بزرگ‌نمایی مشکلات توسط دشمن و همچنین وضعیت آب کمی کار را مشکل می‌کرد.
استاندار سابق اصفهان ادامه داد: اول با توکل به خدا و بعد با همکاری‌هایی که در کل استان شاهد بودیم تابستان امسال مشکلی از جهت تأمین آب مردم نداشتیم. البته نگران تأمین آب شرب بودیم، ولی مشکلی پیش نیامد. مسئله آب و توصیه‌های آبی به نظرم مهم‌ترین موضوع است در کنار مسائل عمرانی، قطار سریع‌السیر اصفهان_تهران همه کارهایی بوده که تا به امروز انجام شده است.
مهرعلیزاده تصریح کرد: درست است اصفهان بیشترین صنایع را دارد، ولی زمانی که تحریم شروع می‌شود این صنایع اول از همه درگیر می‌شوند.در مورد آب نمی‌خواهم آدرس غلط بدهم، یک سال به جای نمک پاشیدن بر روی زخم زاینده‌رود مشکلات را بررسی کردم.
وی گفت: نبود آب به شکل تدریجی آسیب به اصفهان وارد می‌کند، فردی چهار یا پنج دوره نماینده می‌شود تا مشکل زاینده‌رود را برطرف کند، اما نمی‌کند و این آدرس غلط دادن است.
استاندار سابق اصفهان گفت:450 میلیارد تومان در صندوق حمایت از کشاورزان قرار دارد که چند نوبت پرداختی به خودشان شده است و مابقی نیز کمک به طرح‌های آبی خواهد بود. ناراحتی کشاورزان از این است که حق آبه من کو، اما مشکل دیگرشان این است که حداقل آب را هم ندارند.
مهرعلیزاده با بیان اینکه پروژه‌های هفتگانه زاینده‌رود اصفهان کتاب شده است و از این کتاب به مردم آدرس درست بدهیم، خاطرنشان کرد: پول اجرای پروژه‌های هفتگانه زاینده‌رود موجود است و برای تأمین آب هرسال مصوبه 450 میلیارد تومان است. بر اساس این پروژه 9 ماه دیگر آب جاری همیشگی باید در اصفهان ببینید. 60 میلیون مترمکعب به سوی شرق می‌رود که 30 میلیون برای کشاورزی و 30 میلیون دیگر برای تالاب است. بنابراین پروژه هفتگانه زاینده‌رود مردم را فریب نمی‌دهد و مانع از فریب آنان می‌شود.
کد خبرنگار: 13023
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77532/تا-9-ماه-دیگر-باید-آب-در-زاینده‌رود-جاری-شود
بستن   چاپ