پیام سپاهان
استاندار اصفهان:
رفتن زنده رود، آبروی این دیار برای ما ننگ است/دچار سندرم برتری شده‌ایم
چهارشنبه 7 آذر 1397 - 17:33:50
پیام سپاهان - استاندار اصفهان گفت: باید ایمان بیاوریم که راز ماندگاری و شکوه جاودانه نه تنها اندیشه بلکه زنده رودی است که پایه‌های استوار تمدن بزرگی را در این دیار سبب شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، عباس رضایی امروز(چهارشنبه) در مراسم تودیع و معارفه استاندار اصفهان، اظهار کرد: بنده دانشگاهی هستم و دست یاری را به سوی همه ژرف اندیشان و دانشمندان استان دراز می‌کنم و از همه می‌خواهم برای اجرای اهداف دولت تدبیر و امید برای رفع چالش‌های استان قدم بر دارند. از سختی کار و انبوه مشکلات گفتند، سؤال این است چه می‌شود کرد؟ آیا منتظر دیگران هستیم، اگر همه جا وضعیت گل و بلبل باشد پس هنر ما چیست؟
وی افزود: مشکل آب که نه، بحران آب داریم مشکلات زیست محیطی و اشتغال پایین داریم، ولی ما از همه استان‌ها برتر نیستیم. با معذرت اعلام می‌کنم دچار سندرم برتری شده‌ایم، اصفهان تنها کلانشهر کشور نیست، نگاه مدیران ما نباید از پل غدیر تا پل وحید باشد، اصفهان از شرق تا غرب و جنوب تا شمال است.
استاندار اصفهان تصریح کرد: در اصفهان زیرساخت‌های خوبی در کشاورزی و صنعت و خدمات است و سالیان درازی است مردم این دیار با عزت و سربلندند، اما باید رمز و راز جاودانگی این استان را در افکار اندیشمندان و هنرمندان و اعجاز معماران چیره دست جست و جو کرد. به مدیران استان و اندیشمندان رسانه‌ها می‌گویم که از تجارب گرانبهای شما در مدیریت این استان بهره می‌برم.
رضایی گفت: تهاجم لجام گسیخته مدرنیته و افزایش جمعیت، انتظام و انسجام و تعادل شهرها را به هم زده است.
بر این باور هستم که با مشارکت مردم همه استان می‌توان بحران‌ها را پشت سر گذاشت، باید ایمان بیاوریم که راز ماندگاری و شکوه جاودانه نه تنها اندیشه بلکه زنده رودی است که پایه‌های استوار تمدن بزرگی را در این دیار سبب شد. رفتن زنده رود، آبروی این دیار برای ما ننگ است.
وی اظهار کرد: زنده رود از نفس افتاده است. با مدیریت منابع آب و اصلاح الگوی مصرف و با ساز و کار قانونی و سلسله تصمیمات درست قانونی باید از این معضل هستی سوز عبور کرد. این موضوع با جدیت و با تعامل و گفتگو با استان همسایه ادامه خواهد یافت. نشست مداوم شورای عالی آب یکی از راه‌های رسیدن به این امر است و تجربه مهرعلیزاده در خصوص آب استفاده می‌کنم.
استاندار اصفهان گفت: پتانسیل‌های آشکار و نهفته استان آنچنان غنی است که با برنامه می‌شود پیشرفت کرد و افق‌های روشن را دید و اقتصاد بسیاری از شهرهای استان را می‌توان بر مبنای توریست قرار داد. راه‌اندازی قطار سریع‌السیر اصفهان_تهران در دستور کار است و جلسه‌ای ویژه با مدیر راه‌آهن برای آن داشتم.
رضایی ادامه داد: با جذب نخبگان ایرانی مانع خروج آن‌ها خواهیم شد، با خلاقیت و همدلی و با استفاده از تدابیر دولت در سند چشم‌اندازهای 20 ساله کشور و در سند توسعه اصفهان 1404 می‌توان با تربیت شورای برنامه‌ریزی، ستاد مشورتی با ایجاد کارگروه اقتصادی، جوانان، زنان و شرکت‌های دانش بنیان مسیر پیش رفت را طی کرد.
وی تأکید کرد: استفاده از همه ظرفیت‌ها برنامه‌های من است، استفاده از نظم اداری، کارگروه اقتصادی و فرهنگی باید ایجاد شود و همه استان را به این موضوعات حساس کنیم چراکه استان نیازمند پویایی است. اگر بتوانیم واحد‌های صنعتی که با رکود مواجه هستند فعال کنیم می‌توانیم در زمینه اقتصاد موفق شویم.
کد خبرنگار: 13023
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77533/رفتن-زنده-رود،-آبروی-این-دیار-برای-ما-ننگ-است-دچار-سندرم-برتری-شده‌ایم
بستن   چاپ