پیام سپاهان
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:
تقویت انجمن های علمی منجر به نگاه چندرشته‌ای در دانشگاه‌ها می‌شود
چهارشنبه 7 آذر 1397 - 17:34:07
پیام سپاهان - اصفهان- معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تنها با تقویت انجمن‌های علمی می توانیم نگاه چند رشته‌ای در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر ، غلامرضا غفاری ظهر چهارشنبه در اختتامیه جشنواره حرکت اظهار داشت: جشنواره ملی حرکت رویداد بزرگ و ارزشمندی استدر حوزه دانشجویی است.
وی با اشاره به اینکه جشنواره حرکت صرفا به حوزه دانشگاهی خلاصه نمی شود بلکه جامعه،‌ صنعت ،‌بازار و دولت را همراه خود ساخته است، بیان داشت: امروز به این باور رسیدیم که دیگر دانش و تجربه نمی تواند در انحصار دانشگاه ها باشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه دولت، صنعت و بخش های دیگر جامعه در توسعه و پیشرفت هر کشور نقش دارند، گفت: امتیاز و ویژگی این دوره از جشنواره ارتباط با صنعت و بخش بین الملل است.
وی گفت: این جشنواره در راستای ارتقای کمی و کیفی مشارکت دانشجویان نگاه خود را صرف مرزهای و دانشگاه های داخل کشور نکرده است .
فرد نخبه بدون کار جمعی نمی تواند موثر باشد
غفاری با بیان اینکه جشنواره حرکت زمینه ای برای کاربردی کردن تولیدات علم نظری در دانشگاه‌ها است، ادامه داد: در این راستا انجمن های علمی به عنوان نقطه اتصال و پیوند در درون دانشگاه ها به دنبال آن هستند که کیفیت مهارت، آموخته ها و توانمندی های دانشجویان را تقویت کنند و از سوی دیگر حلقه اتصالی باشند تا دستاوردها و آموخته های دانشگاه ها در بدنه جامعه ظهور و بروز پیدا کنند.
وی ادامه داد: تجربه دانشگاه‌ها در دنیا نشان می‌دهد که هر چه جوامع پیچیده تر می‌شود نیاز به نقش آفرینی دانشگاه ها نیز بیشتر می شود.
وی با تاکید بر ضرورت کار گروهی گفت: امروزه نمی توان گفت که یک فرد نخبه می تواند بدون داشتن تشکل و مجمع علمی اثرگذار باشد زیرا خرد جمعی و کار تیمی می تواند این تاثیر را موجب شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77551/تقویت-انجمن-های-علمی-منجر-به-نگاه-چندرشته‌ای-در-دانشگاه‌ها-می‌شود
بستن   چاپ