پیام سپاهان
رئیس شبکه بهداشت و درمان اردستان خبر داد:
900 مورد حادثه در یک سال گذشته در اردستان ثبت شد
چهارشنبه 7 آذر 1397 - 17:34:09
پیام سپاهان - اردستان- رئیس شبکه بهداشت اردستان گفت: حوادث در رده سنین30تا 70 سالگی رده دوم را داشته، اما در کودکان حوادث جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده که حوادث کلی در یکسال گذشته900 مورد ثبت شده است

مهیار حاجی مالیان در حاشیه برگزاری جلسه ایمن در شهرستان اردستان در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: به جامعه ای ایمن گفته می شود که آمار مرگ و میر آن در اثر سوانح و حوادث، صفر یا نزدیک به صفر باشد.
وی با بیان اینکه درسطح شهرستان اردستان آمار مرگ و میری که بر اثر حوادث اتفاق افتاده در بعضی از گروه های سنی رده اول و در بعضی گروه ها رده دوم را دارد، ابراز داشت: حوادثدر سنین 30 تا 59 سال علت اول مرگ و میر در آقایان و در بانوان علت دوم بوده است.
رئیس شبکه بهداشت اردستان با اشاره به اینکه حوادث در رده سنین30تا 70 سالگی رده دوم را داشته اما در کودکان حوادث جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: در یک سال گذشته در اردستان 900 مورد حادثه ثبت شده که برای اردستان خیلی زیاد است.
حاجی مالیان با بیان اینکه حوادث بوجود آمده شامل حوادث ترافیکی، غرق شدن، سوختگی، خفگی، سقوط از ارتفاع یا خودکشی بوده تصریح داشت: موتور سواران بالاترین آمار حوادث را داشته اند و خودروها و عابران پیاده رتبه بعدی حوادث را از آن خود کرده اند.
وی با اشاره به اینکه نخستین جلسه جامعه ایمن در سال 97 برگزار شد، بیان داشت: این گونه جلسات از سال 96 در پنج نقطه کشور انجام می شد بدین معنا که نسبت به موارد حوادث هر منطقه تحقیق کرده و سپس برای کاهش آن تصمیم گرفته می شود، بر این اساس رسالت این کارگروه و حساسیت آن را مطرح کردیم تا بصورت علمی کار را جلو برده و با برنامه های بلند مدت نتایجی را کسب کنیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77553/900-مورد-حادثه-در-یک-سال-گذشته-در-اردستان-ثبت-شد
بستن   چاپ