پیام سپاهان
رئیس اداره محیط زست آران و بیدگل خبر داد:
رها سازی دو قلاده گربه وحشی در پناهگاه حیات وحش یخاب
چهارشنبه 7 آذر 1397 - 17:34:12
پیام سپاهان - آران و بیدگل- رئیس اداره محیط زست آران و بیدگل گفت: دو قلاده گربه وحشی در پناهگاه حیات وحش یخاب شهرستان آران و بیدگل رها سازی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر ، الله یار دولت خواه پیش از ظهر چهارشنبه، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دو قلاده توله گربه وحشی که مدتی قبل در منطقه گردشگری سیازگه توسط دوستداران حیات وحش زنده گیری و تحویل انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد شده بودند روز گذشته با مشاهده نمایه ها و ردپای تازه مادر گربه ها در نزدیکی محل زنده گیری شده، رها سازی شدند.
وی اظهار داشت: با توجه اینکه توله ها توانایی رها سازی در طبیعت را نداشتند و حتما باید مدتی دیگر همراه مادرش باشند تا در دفاع از خود توانا ر شوند بر این اساس بهترین تصمیم رهاسازی در محل زنده گیری شده بود.
رئیس اداره محیط زست آران و بیدگل افزود: با بررسی های به عمل آمده علت جدایی مادر از توله ها حضور خودروهای دو دیفرانسیل گردشگران و همچنین موتورسیکلت هایی بود که خارج از مسیرهای موجود در عمق منطقه تردد داشتند.
وی بیان داشت: قسمت غربی پناهگاه حیات وحش یخاب با توجه به نوار ریگ بلند و مناطق هموارتر پیرامونِ آن، زیستگاه گونه های ارزشمندی همچون روباه شنی، کاراکال، گربه وحشی، گربه شنی و انواع خزندگان و پرندگان شکاری ارزشمند است که تردد غیراصولی خودروهای دو دیفرانسیل و موتورسیکلت های سنگین گردشگران موجب نابودی این زیستگاه ارزشمند می شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77557/رها-سازی-دو-قلاده-گربه-وحشی-در-پناهگاه-حیات-وحش-یخاب
بستن   چاپ