پیام سپاهان
معاون فرهنگی منطقه 4 شهرداری اصفهان خبر داد:
رونمایی از 30 اثر فاخر گرافیکی با موضوع «رسول مهر» در زمستان
چهارشنبه 7 آذر 1397 - 17:34:13
پیام سپاهان - اصفهان - معاون فرهنگی منطقه 4 شهرداری اصفهان از رونمایی 30 اثر فاخر در زمستان امسال خبر داد و گفت: در نوروز شاهد آثار زیبای هنری با عطر رحمت محمدی(ص) در شهر خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمدرضا رهبری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست توجیهی جشنواره «رسول مهر»، با درخواست از اساتید هنر دانشگاه های اصفهان برای کار در زمینه فراخوان عمومی جشنواره، اظهار داشت: شما عزیزان در کلاس های درس خود می توانید شرایطی را فراهم کنید تا هنرمندان و دانشجویان هنر برای کار در این زمینه ترغیب شوند.
وی با بیان اینکه این جشنواره باهمکاری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان انجام می شود و شهرداری تا حد توان خود از زحمات اساتید و هنرمندان قدردانی خواهد کرد، افزود: بهترین زبان برای صحبت با مردم درباره پیامبر مهربانی، زبان هنر و استفاده از گرافیک است و ما با هر زبان دیگری که بخواهیم در این خصوص صحبت کنیم با کاستی ها و اشتباهاتی مواجه خواهیم شد.
معاون فرهنگی منطقه 4 شهرداری اصفهان‏ ابراز داشت: می خواهیم فضای شهر را از طریق هنرهای تجسمی با موضوع پیامبر مهربانی تحت تأثیر قرار دهیم و در گفت و گو با اداره هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به این نتیجه رسیدیم که از اساتید ارجمند بخواهیم که در این زمینه تولید اثر داشته باشند و این آثار کاملاً با نگاه شهری باشد.
رهبری ادامه داد: نگاه دوم ما این است که این آثار جمع آوری و به کتاب تبدیل شوند و می خواهیم حداقل 30 اثر از بین آثار مختلف را در سطح شهر نصب کنیم و نشر دهیم.
آثار زیبای هنری درباره شخصیت پیامبر گرامی اسلام در منظر دید گردشگران نوروزی
وی باز کردن باب گفت و گو با اساتید را از جمله برنامه های مهم جشنواره دانست و گفت: امیدواریم در این چند ماهه اساتید بتوانند آثار خوبی خلق کنند و در فصل زمستان از آثار موفق رونمایی شود، قصد داریم در ایام مبعث این آثار را در سطح شهر و در منظر و دید شهروندان قرار دهیم به نوعی که در ایام نوروز هم آثار برای گردشگران قابل رؤیت خواهند بود و مسافران و مردم در هوای خوب بهاری با پیامبر نور و رحمت بیشتر آشنا می شوند.
معاون فرهنگی منطقه 4 شهرداری اصفهان‏ با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره در شهرداری منطقه 4 قرار دارد، اظهار داشت: برای انعقاد قرارداد و دریافت مشاوره از طرف دفتر تبلیغات اسلامی در خدمت اساتید داوطلب هستیم و امیدواریم که همه اساتید در این کار بزرگ مشارکت کنند.
رهبری هدف از فراخوان عمومی را تولید اثر با کیفیت دانست و تصریح کرد: اساتید می توانند به دانشجوهای خود برای خلق آثار فاخر مشاوره دهند و ما هم برای اساتید مشاور حق مشاوره را قائل هستیم.
وی با اشاره به وجود مکان های ویژه در مناطق پانزده گانه شهرداری نظیر باغ غدیر که در فصول مختلف سال مخاطبان بسیاری دارند، بیان داشت: به فکر طراحی برای فضای باغ غدیر هستیم و مکان های دیگری هم به همین منظور به اساتید معرفی می شوند که مکان های مترو هم بخشی از این فضاها هستند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77559/رونمایی-از-30-اثر-فاخر-گرافیکی-با-موضوع-«رسول-مهر»-در-زمستان
بستن   چاپ