پیام سپاهان
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:
هنر بهترین ابزار برای معرفی شخصیت رسول اکرم(ص)‏ به جامعه است
چهارشنبه 7 آذر 1397 - 17:34:13
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: برای انتقال زیبایی شخصیت پیامبر گرامی اسلام به جامعه زبانی بهتر از استفاده از هنرهایی مانند سینما، فیلم، هنرهای تجسمی، گرافیک و غیره وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام محمد قطبی، پیش از ظهر چهارشنبه در نشست توجیهی جشنواره «رسول مهر» که با هدف تولید آثار گرافیکی پیرامون پیامبر گرامی اسلام (ص) برگزار شد، اظهار داشت: شهر یک دانشگاه و یک کتاب گشوده است که هر روز می توانید با عبور در کوچه ها و خیابان ها آن را ورق بزنید، شهر یک متن باز و آزاد و یک دانشنامه است.
شهر یک آموزگار شبانه روزی و کاملاً آزاد است
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه هر شهر دارای فضای تعامل و رشد فکری است، افزود: شهر آموزگاری است که تمام قامت خود ایستاده تا شبانه روز به مردم چیزهایی بیاموزد، شهر یک مدرسه محیطی و کاملاً آزاد است که نیاز به ثبت نام و شهریه و امتحان ندارد و پایانی برای آن متصور نیست.
وی ادامه داد: شهر تنها مجموعه ای از ساختمان ها و ادارات و کارخانه ها نیست، نباید شهر را تنها یک فضای شلوغ بدانیم که باید از آن عبور کنیم، امروز در دنیا هر قطعه از دیوار را یک رسانه باارزش می دانند.
حجت الاسلام قطبی با اشاره به هدف جشنواره مهر، اظهار داشت: اگر ما یک رسول مهربانی سراسر نور و رحمت داریم که در تاریخ بشریت بی نظیر است، پس چرا از این فضای رسانه ای شهر برای به رخ کشیدن این همه مهربانی و زیبایی شخصیت رسول اکرم(ص) بهره نبریم و برای انتقال این زیبایی به جامعه زبانی بهتر از هنر وجود ندارد.
قسمتی از وقت خود را وقف تبلیغ نور و اخلاق عظیم کنیم
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان سینما، فیلم، هنرهای تجسمی و گرافیکی، آیین ها و سنت ها و قانون را از جمله اشکال موجود برای به تصویر کشیدن چهره حقیقی پیامبر زیبایی ها دانست و تصریح کرد: اما لذت بخش ترین هنر، هنر تجسمی است که پرتکرار ترین، پر حس ترین و پر بازدید ترین هنر است، یک فیلم سینمایی را نهایتاً 20 بار می بینیم، اما یک نگاره بر روی دیوار را برای تمام عمر می بینیم و از هنر زیبا و فاخر لذت می بریم.
وی افزود: همه هنرها می گذرند و ما آن ها را می بینیم، اما هنر تجسمی تمام قامت می ایستد و انسان در گذر از آن قرار دارد، این نوع هنر کتابی است که در راه رفتن و حرکت ورق می خورد و سکانس ها را به انسان می دهد، برای به تصویر کشیدن «رسول مهر»اصل شاهکار از سرپنجه هنرمندان بیرون می آید و عزیزان شهرداری هم وظیفه حمایت و کارهای اجرایی در این زمینه را دارند.
حجت الاسلام قطبی با بیان اینکه باید ساعاتی از عمر خود را وقف رسول الله کنیم، ابراز داشت: قسمتی از وقت خود را برای تبلیغ نور و اخلاق عظیم و مهربانی کنیم و بدانیم که یقیناً برکت این کار خود را در زندگی خواهیم دید.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان‏ تصریح کرد: اثر خوب هرگز پایان ندارد و عمیقاً در وجود مخاطب رسوخ می کند و تأثیر می گذارد، امیدوارم در نوروز امسال شهر اصفهان با جلای نور و عطوفت پیامبر رحمت مزین شود و هر کس در این شهر قدم می گذارد با تمام وجودش به هنرمندان اصفهانی آفرین بگوید.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77560/هنر-بهترین-ابزار-برای-معرفی-شخصیت-رسول-اکرم(ص)‏-به-جامعه-است
بستن   چاپ