پیام سپاهان
استاندار سابق اصفهان:
تداوم خشکی زاینده رود آسیبهای جدی برای اصفهان در پی دارد
چهارشنبه 7 آذر 1397 - 17:34:14
پیام سپاهان - اصفهان- استاندار سابق اصفهان گفت: تداوم خشکی زاینده رود به تدریج آسیبهای جدی و جدی تری به استان اصفهان وارد می‌کند و بر این اساس باید مهم ترین موضوع مورد پیگیری مسئولان استانی و کشوری باشد.

به گزارش خبرنگار مهر ،‌ محسن مهرعلیزاده ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار اصفهان اظهار داشت: افرادی با وعده رفع خشکسالی زاینده رود، برای چهار تا پنج دوره نماینده مجلس می شوند و این جز فریب مردم معنای دیگری در بر ندارد.
وی از تخصیص 450 میلیارد تومان اعتبار در صندوق حمایت از کشاورزان خبر داد و افزود: درچندین نوبت نکاشت کشاورزان از این بودجه پرداخت شده است و مابقی آن را صرف طرح های آبی کردیم.
استاندار سابق اصفهان بیان داشت: دغدغه کشاورزان اصفهان همواره دریافت حقابه هایشان بوده است آن هم در شرایطی که حداقل آب را در دسترس داشتیم و این بزرگترین مشکل ماست.
مهرعلیزاده با بیان اینکه امروز پروژه‌های هفت گانه زاینده‌رود اصفهان کتاب شده است و باید طبق این کتاب به مردم آدرس درست بدهند،‌ اضافه کرد: بودجه اجرای پروژه‌های هفت گانه زاینده‌رود موجود است و برای تأمین آب در هرسال 450 میلیارد تومان مصوبه شده است.
زاینده رود تا 9 ماه دیگر احیاء خواهد شد
وی گفت: به دنبال اجرای این پروژه ها 9 ماه دیگر باید شاهد جاری شدن همیشگی آب در اصفهان باشیم.
استاندار سابق اصفهان ادامه داد: در نهایت 60 میلیون مترمکعب آب به سوی شرق می‌رود که 30 میلیون برای بخش کشاورزی و 30 میلیون دیگر برای تالاب گاوخونی است.
وی با بیان اینکه پروژه هفت گانه زاینده‌رود کاملا تعریف شده و مستند است، ابراز داشت: به نام این پروژه ها نمی خواهیم مردم را فریب دهیم و بلکه بدنبال آن هستیم که مانع فریب مردم اصفهان شویم.
مهرعلیزاده تاکید کرد: با وجود اینکه تابستان نگران تأمین آب شرب بودیم اما با برنامه ریزی های صحیح مشکلی در راستای تأمین آب مردم استان اصفهان پیش نیامد.
استاندار سابق اصفهان ابراز داشت: از دیدگاه من مسئله آب مهم‌ترین موضوع مورد پیگیری در کنار مسائل عمرانی و راه اندازی قطار سریع‌السیر اصفهان -تهران است.
وی استاندار سابق اصفهان گفت: خشکسالی زاینده رود به تدریج آسیبهای جدی و جدی تری به استان اصفهان وارد می‌کند و بر این اساس باید مهم ترین موضوع مورد پیگیری مسئولان استانی و کشوری باشد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77561/تداوم-خشکی-زاینده-رود-آسیبهای-جدی-برای-اصفهان-در-پی-دارد
بستن   چاپ