پیام سپاهان
امام جمعه اصفهان:
دولت های راست و چپ توجهی به مشکلات آبی اصفهان نداشتند
چهارشنبه 7 آذر 1397 - 17:34:15
پیام سپاهان - اصفهان- نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: دولت‌های راست و چپ هیچ اقدامی در راستای رفع مشکل آب در اصفهان نکردند و همین مسئله سبب شده که 75 درصد استان اصفهان به کویر مبدل شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه استاندار جدید اصفهان اظهار داشت: بخش اعظمی از استان اصفهان به کویر مبدل شده است و اگر اقدام عاجلی برای رفع خشکسالی اصفهان نشود،‌ 25 درصد دیگر استان نیز در معرض کویری شدن قرار گیرد.
وی بیان داشت: تاکنون اقدامی جدی از سوی مسئولان کشوری و استانی از جمله وزرای نیرو، روسای جمهور و استانداران اصفهان برای نجات اصفهان از خشکسالی و جاری ساختن آب دایمی در زاینده رود را شاهد نبودیم و تنها در طول این سالها با شعارهای متعددی برای احیای زاینده رود از سوی مسئولان مواجه شدیم.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه کشاورزان دیگر هیچ اعتمادی به گفته مسئولان ندارند چون همیشه شاهد شعار و حرف از سوی مسئولان بودند، تصریح کرد: البت در دوران سکانداری مهرعلیزاده بر استان اصفهان شاهد اقدامات جدی برای رفع مشکل کم آبی اصفهان بودیم به نوعی که اگر هم بودجه برای این مسئله از سوی پایتخت اختصاص نمی یافت، زیر نظر دولت از بودجه های قابل استفاده دیگر برای رفع این مشکل حل می کرد.
مخالف انتصاب استاندار جدید بودم
وی با اشاره به اینکه مخالف انتصاب استاندار جدید بودم، ابراز داشت: نه اینکه با استاندار فعلی خصومتی داشته باشم بلکه خواهان ادامه روند کاری استاندار قبلی در حوزه رفع مشکل کم آبی اصفهان بودم.
آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد: استانداری اصفهان نباید مجددا در مسیر سیاسی بازی قرار بگیرد بلکه باید از انتصاب افراد سفارشی در استانداری پرهیز شود.
استاندار اصفهان از هم اکنون پیگیر امور انتخاباتی نباشد
وی از استاندار جدید درخواست کرد که از هم اکنون پیگیر امور انتخابات نباشد،‌ گفت: خدمتگزاران استانداری اصفهان افراد خوبی هستند اما جنبه سیاسی آنان بر جنبه کاری‌شان می‌چربد و لازم است بعد از 40 سال که از انقلاب اسلامی می گذرد دیگر نگاه چپ و راست نداشته باشیم.
برخی از دولت‌ها و استانداران آب را از اصفهان بردند
وی با اشاره به اینکه نباید بیش از این دست روی دست گذاشت و باید خودمان اقدام عاجلی برای استان اصفهان انجام دهیم،‌ گفت: برخی از دولت‌ها و استانداران آب را از اصفهان بردند، البته قرار بود منابعی را جایگزین کنند اما کاری برای جبران این اقدام خود انجام ندادند تا به مرحله ای رسیدیم که اکنون درختان چنار 60 ساله اصفهان در حال خشک شدن است.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه کمبود آب مهم ترین مشکل استان اصفهان است،‌ بیان داشت: خشکسالی زاینده رود بزرگترین چالش پیش روی استان اصفهان است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77562/دولت-های-راست-و-چپ-توجهی-به-مشکلات-آبی-اصفهان-نداشتند
بستن   چاپ