پیام سپاهان
با هدف آشنایی پژوهشگران ایرانی
روش های تامین اعتبار طرح های اتحادیه اروپا در اصفهان بررسی شد
چهارشنبه 7 آذر 1397 - 21:34:33
پیام سپاهان - اصفهان - کنفرانس بین المللی 'روش‌های تدوین و تأمین منابع مالی طرح ‌های پژوهشی اتحادیه اروپا در چهارچوب افق 2020'، با هدف آشنایی پژوهشگران ایرانی با این روش ها، روز چهارشنبه در دانشگاه اصفهان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، این کنفرانس با حضور مسوولان و کارشناسان اتحادیه اروپا و با هدف معرفی زمینه های همکاری های علمی و فناوری بین این اتحادیه و کشورهای دیگر و روش های جذب منابع مالی در نظر گرفته شده برای این طرح ها در قالب برنامه افق 2020 (HORIZON 2020) برگزار شد.
اتحادیه اروپا برنامه افق 2020 را با هدف ارتقای سطح علمی و توسعه فناوری در قالب طرحی 6 ساله از سال 2014 تا 2020 میلادی در دست اجرا دارد که بیش از 80 میلیارد یورو برای آن در نظر گرفته شده است.
مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه اصفهان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در این نشست، چگونگی اجرای طرح های پژوهشی مشترک با اتحادیه اروپا و جذب منابع مالی آنها از سوی محققان و اعضای هیات علمی دانشگاه های کشورمان بررسی شد.
سید کمیل طیبی افزود: با توجه به 2 طرح کلان تعریف شده توسط اتحادیه اروپا به نام های افق 2020 و "اراسموس پلاس"، می توان در قالب برنامه های مختلف مانند تبادل استاد و دانشجو، اجرای طرح های پژوهشی مشترک و برگزاری کارگاه های مشترک از منابع مالی آنها استفاده کرد.
'اراسموس پلاس' برنامه بورس آموزشی تحت حمایت اتحادیه اروپاست که با هدف سازماندهی تبادل دانشجو بین دانشگاه‌ها و مؤسسه های آموزش عالی اروپا و سایر نقاط جهان راه اندازی شده است.
طیبی گفت: در کنفرانس امروز موضوع های مهاجرت، علوم پایه، علوم اجتماعی، اقتصاد سبز و روان شناسی برای همکاری مشترک در طرح های پژوهشی بین محققان و استادان کشورمان با اتحادیه اروپا مطرح شد.
وی با بیان اینکه دیروز ششم آذر نیز دانشگاه اصفهان با همکاری اتحادیه اروپا، کنفرانس بین المللی مهاجرت در قالب طرح افق 2020 را برگزار کرد، افزود: با برگزاری این کنفرانس، زمینه اجرای طرح های مشترک پژوهشی بین دانشگاه ها و مراکز علمی ایران با اتحادیه اروپا در باره مهاجرت فراهم شد.
مهاجرت به معنای جابه‌جایی مردم از مکانی به مکانی دیگر برای کار یا زندگی است، مردم بطور معمول به دلیل دور شدن از شرایط یا عواملی مانند فقر، بیماری، مسائل سیاسی، کمبود غذا، بلایای طبیعی، جنگ، بیکاری و کمبود امنیت یا برای رسیدن به آموزش بهتر و درآمد بیشتر مهاجرت می کنند.
مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه مبلغ قابل توجهی در قالب طرح های افق 2020 و اراسموس پلاس برای همکاری پژوهشی با کشورهای ایران، عراق و یمن تخصیص یافته است، تصریح کرد : کشورمان با توجه به توانایی ها و ظرفیت های بالایی که دارد می تواند بخوبی از این فرصت استفاده کند.
وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه در قالب برنامه اراسموس پلاس، طرح های مشترکی با دانشگاه های کُرواسی، آلمان، اسپانیا و سوئد و در قالب افق 2020، طرح بزرگی با موضوع میراث فرهنگی را در دست اجرا دارد.
طیبی، برگزاری این نشست را در چارچوب توافق هایی که اتحادیه اروپا با ایران در سند برجام داشت، عنوان و اضافه کرد: علاوه بر محورهای سیاسی و اقتصادی که در این مذاکره ها مطرح شد، بحث همکاری های علمی نیز مطرح بوده است.
دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود 15 هزار دانشجو و 650 عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های برتر کشور است.
3011/6027

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77590/روش-های-تامین-اعتبار-طرح-های-اتحادیه-اروپا-در-اصفهان-بررسی-شد
بستن   چاپ