پیام سپاهان
استاندار سابق اصفهان:
تداوم خشکی زاینده رود آسیبهای جدی برای اصفهان را در پی دارد
چهارشنبه 7 آذر 1397 - 21:35:29
پیام سپاهان - اصفهان- استاندار سابق اصفهان گفت: تداوم خشکی زاینده رود به تدریج آسیبهای جدی و جدی تری به استان اصفهان وارد می‌کند و بر این اساس باید مهم ترین موضوع مورد پیگیری مسئولان استانی و کشوری باشد.

به گزارش خبرنگار مهر ،‌ محسن مهرعلیزاده ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع خود و معارفه استاندار جدید اصفهان با اشتباه شمردن رفتار افرادی که صرفا جهت جمع‌آوری رای به دروغ از اصلاح معضل زاینده رود سخن می‌گویند، اظهار داشت: استان اصفهان پیرو خشک شدن زاینده‌رود دچار مرگ تدریجی شده‌ است، در این میان عده‌ای برای کسب رای بیشتربا شعارهایشان به زخم مردم نمک می‌زنند و از بحران‌زاینده رود برای ورود به مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر و غیره استفاده می‌کنند اما پس از راه‌یابی به مجلس و شوراها، هیچ گامی برای رفع مشکل مردم برنمی دارند.
وی در ادامه از تخصیص 450 میلیارد تومان اعتبار در صندوق حمایت از کشاورزان خبر داد و افزود: درچندین نوبت نکاشت کشاورزان از این بودجه پرداخت شده است و مابقی آن را صرف طرح های آبی کردیم.
استاندار سابق اصفهان بیان داشت: دغدغه کشاورزان اصفهان همواره دریافت حقابه هایشان بوده است آن هم در شرایطی که حداقل آب را در دسترس داشتیم و این بزرگترین مشکل ماست.
مسئولان در ارتباط با احیای زاینده رود آدرس غلط به مردم ندهند
وی کتاب پروژه‌های هفت‌گانه احیای زاینده رود را مهمترین کارنامه عملکرد خود معرفی کرد و گفت: قصد ارائه کارنامه عملکرد ندارم، تنها این کتاب را که امروز چاپ آن به پایان‌ رسیده است ارائه می‌دهم، شاید که پس از این در ارتباط با احیای زاینده رود، آدرس غلط به مردم ندهند.
مهرعلیزاده اضافه کرد: بودجه اجرای پروژه‌های هفت گانه زاینده‌رود موجود است و برای تأمین آب در هرسال 450 میلیارد تومان مصوبه شده است.
زاینده رود تا 9 ماه دیگر احیاء خواهد شد
وی گفت: بر اساس پروژه‌های معرفی شده در کتاب احیای زاینده رود، باید طی 9 ماه آتی شاهد جریان دائمی آب در زاینده رود باشیم و در 12 ماه آینده نیز مشکل کشاورزان شرق مرتفع خواهد شد.
استاندار سابق اصفهان ادامه داد: در نهایت 60 میلیون مترمکعب آب به سوی شرق می‌رود که 30 میلیون برای بخش کشاورزی و 30 میلیون دیگر برای تالاب گاوخونی است.
بودجه و اعتبار کافی برای راه اندازی پروژه های هفت گانه احیای زاینده رود موجود است
وی با بیان اینکه پروژه هفت گانه زاینده‌رود کاملا تعریف شده و مستند است، ابراز داشت: به نام این پروژه ها نمی خواهیم مردم را فریب دهیم و بلکه بدنبال آن هستیم که مانع فریب مردم اصفهان شویم، پول و اعتبار برای راه‌اندازی این پروژها ‌ موجود است، امیدوارم استاندار بعدی استان این راه را ادامه دهد و به زودی شاهد حل معضل آب استان اصفهان‌باشیم.
مهرعلیزاده تاکید کرد: با وجود اینکه تابستان نگران تأمین آب شرب بودیم اما با برنامه ریزی های صحیح مسئولان و همیاری مردم مشکلی در راستای تأمین آب مردم استان اصفهان پیش نیامد.
وی گفت: خشکسالی زاینده رود به تدریج آسیبهای جدی و جدی تری به استان اصفهان وارد می‌کند و بر این اساس باید مهم ترین موضوع مورد پیگیری مسئولان استانی و کشوری باشد.
آمار بیکاری دراصفهان دو درصد بالاتر از آمار کشوری است
استاندار سابق اصفهان ابراز داشت: از دیدگاه من مسئله آب مهم‌ترین موضوع مورد پیگیری در کنار مسائل عمرانی و راه اندازی قطار سریع‌السیر اصفهان -تهران است.
مهرعلیزاده با اشاره به آمار بالای بیکاری در استان اصفهان افزود: علی‌رغم اینکه استان اصفهان را استانی صنعتی می‌دانیم، آمار بیکاری در این‌استان دو درصد از آمار بیکاری در کل کشور بالاتر است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77596/تداوم-خشکی-زاینده-رود-آسیبهای-جدی-برای-اصفهان-را-در-پی-دارد
بستن   چاپ