پیام سپاهان
سردار باقرزاده:
سبک زندگی دین مدارانه شهدا تشریح شود
پنجشنبه 8 آذر 1397 - 1:36:27 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان - فرمانده کمیته جست ‌و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت : بیش از آنکه جلوه های قدسی شهدا برجسته شود باید، یه سبک زندگی دین مدارانه و تعبد شهدا تشریح شود.
  سردار محمد باقرزاده افزود : باید با برخورد عقلانی از سیره شهدا بهره برد و سبک رفتاری آنها را به عنوان یک سبک زندگی عقلانی بررسی کرد.
وی اضافه کرد : امروز همین سیره عقلانی شهدا به عنوان الگویی به جهان اسلام منتقل شده است و رزمندگان خط مقاومت با تاسی به این سیره در برابر ظلم و ستم ایستادند.
فرمانده کمیته جست‌ و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شهدا با عبور از تردیدها و شک ها، مسیر الهی را برای دفاع از دین خدا انتخاب کردند، ادامه داد: آنان در دو راهی دین و دنیا، دست از خدا و دین الهی برنداشتند و زندگی دنیایی را بر مسیر الهی ترجیح ندادند.
وی با اشاره به تاکید شهدا به تبعیت از ولایت، تصریح کرد : عشق به ولایت و اطاعت از ولی فقیه عادل به عنوان رهبر جامعه اسلامی، عزّت و عظمت امروز ما را رقم زده است.
باقرزاده با بیان اینکه تاکید بر حجاب یکی از مهمترین توصیه های شهدا بوده است، اضافه کرد: خواهران ما با عفاف و حجاب خود پشتیبان خط ولایت و اسلام هستند.
وی تاکید کرد : نسلی که امروز در دامان پاک مادران ایرانی تربیت می شوند حماسه های بسیار در دفاع از حرم خلق کردند و نشان می دهد همان سیره مادران دوران دفاع مقدس، امروز در مادران ایرانی ادامه یافته است و این سیره همان دینداری، حیا، عفاف و حجاب است.
فرمانده کمیته جست‌ و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد : این شهدا دست پرورده پدران و مادرانی بوده اند که با رزق و روزی حلال آنها را تربیت کرده و آنها را در مکتب اهل بیت (ع) پرورش دادند.
وی با بیان اینکه هشیاری، معرفت و بصیرت و پایداری استقامت در دین از دیگر توصیه های شهداست، گفت: شهید حججی ها با انتخاب مسیر خود بر اساس هوشیاری، بصیرت، پایداری و بصیرت، طرازهای شهادت را بالا بردند.
باقرزاده خاطرنشان کرد: شهدا به طور قطع از کسانی که به آنها توسل کنند دستگیری می‌کنند و ما را رها نمی‌کنند و می‌توان به صورت خلاصه گفت که روشنگری و دستگیری کارکرد شهدای ماست.
وی ادامه داد : باور داشته باشیم شهدا شاهد و ما مشهود هستیم و حضور آنها در زندگی ما از بزرگترین برکت هایی است که خدا به ما عنایت کرده است.
فرمانده کمیته جست‌ و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شهرستان فلاورجان دارای یک هزار و 400 شهید و دو هزار و 800 جانباز است، افزود: نرم معمول در جنگ های جهان آن است که نسبت کشته شدگان با مجروحین، یک به چهار یا یک به شش است در حالی که این نسبت در فلاورجان یک به 2 است و به ازای هر یک شهید، دو نفر جانباز شدند.
وی اظهار داد: این نسبت گویای این حقیقت است که رزمندگان فلاورجانی با هدف خط شکنی و گذشتن از جان وارد معرکه دفاع از میهن شده اند و مسیری را انتخاب کرده اند، که می دانسته اند بازگشتی در آن نیست.
اجلاسیه کنگره شهدای کلیشاد و سودرجان با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان شهری و استانی اصفهان در مسجد جامع کلیشاد برگزار شد.
شهرهای کلیشاد و سودرجان در دفاع مقدس 150 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
در این مراسم از تعدادی از خانواده های شهید تجلیل شد.
این همایش در ادامه سلسله برنامه های کنگره ملی ١٤٠٠ شهید خط شکن شهرستان های فلاورجان برگزار می شود.
برنامه های کنگره شهدای فلاورجان از روز یکم آذر ماه آغاز شده و تا هفتم این ماه در شهرهای تابعه شهرستان فلاورجان ادامه داشت.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/77599/سبک-زندگی-دین-مدارانه-شهدا-تشریح-شود
بستن   چاپ