پیام سپاهان
محمدی: چهارباغ پیوست فرهنگی ندارد
پنجشنبه 8 آذر 1397 - 1:37:02 AM
ایسنا
پیام سپاهان - عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز چهارباغ عباسی از نظر هویت با خیابان‌های دیگر شهر جز اینکه مسدود شده است، تفاوتی ندارد.
  کوروش محمدی در میز گردی که توسط انجمن‌های علمی معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اصفهان در خصوص چهارباغ عباسی برگذار شده بود اظهار کرد: چهارباغ صفوی به عنوان هویت فرهنگی و اجتماعی برای باغشهر اصفهان مطرح بوده است. امروز این هویت به واسطه گستره افقی شهر به اندازه قبل قابل دسترس از بیرون شهر نیست.
وی ادامه داد: چهارباغ روزی آرامش روانی به مردم اصفهان می‌داد اما امروز این آرامش روانی از میان رفته است. چهارباغ زمانی نقطه بزرگی در اصفهان بوده اما امروز نقطه کوچکی در شهر است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: آنچه نسل امروز به چهارباغ آسیب زده این است که به قطع ارتباط چهارباغ با روح مردم کمک کرده‌ایم. با اصل پیاده‌راه سازی چهارباغ موافق هستم اما در شیوه اجرایی که پیش گرفته شد مخالف هستم. امروز چهارباغ با کدام خیابان‌های اطراف خود مرتبط است؟!
محمدی گفت: امروز باید برای چهارباغ هزینه کنیم. امروز چهارباغ با خیابان‌های دیگر شهر جز مسدود شدن بر روی خودرو تفاوتی ندارد! چه چیزی در چهارباغ فروخته می‌شود؟! چرا این خیابان ارزان فروشی اصفهان شده است.
وی تصریح کرد: همین امروز هم پیوست فرهنگی و اجتماعی برای چهارباغ وجود ندارد. اگر چهارباغ هویتی برای شهر اصفهان است باید بدانیم چقدر این هویت در شهر موثر است. نیاز به مطالعات داشتیم. باید از داده‌های گذشته چهارباغ استفاده می کردیم. امروز چهارباغ مشکلات فنی دارد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اصفهان امروز به عنوان شهر صنعتی شناخته می‌شود و این یک آسیب است. باید این نگاه را نسبت به اصفهان تغییر دهیم. اصفهان امروز با ذوب آهن و مجتمع فولاد شناخته می‌شود، نه با چهارباغ و هشت بهشت.
وی تاکید کرد: اصفهان باید با نگاه انسانی تبدیل به شهری زیست پذیر شود. اصفهان دین بزرگی بر گردن ایران دارد چرا که پایه گذار رشد و اعتلای فرهنگ و هنر این کشور بوده. اما امروز حتی هنرمندان اصفهانی را هم از دست می‌دهیم.
 


http://www.sepahannews.ir/fa/News/77604/محمدی--چهارباغ-پیوست-فرهنگی-ندارد
بستن   چاپ